פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 חיפה

קולנוע

המכון הצרפתי בישראל שותף לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 חיפה
17 סרטים צרפתים יוצגו במהלך הפסטיבל
מה-19 עד ה-28 בספטמבר 2021
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה


פסטיבל הסרטים הראשון והגדול בישראלי שנוסד בשנת 1983 ומאז הפך לאירוע קולנועי בעל מוניטין ויוקרה בזירת הקולנוע הישראלי ובתעשייה הקולנוע הבינלאומית. הפסטיבל ה-37 יתקיים חוה"מ סוכות. סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך עשרה ימים בארבעה אולמות מהבוקר ועד חצות. כ-70,000 צופים בסרטים בתוך האולמות ומאות אלפים פוקדים את אירועי החוצות וההקרנות הפתוחות. התוכנית האמנותית של הפסטיבל נבחרת בתהליך אוצרות קפדני עם דגש על איכות, גיוון ופלורליזם.
רוב סרטי הפסטיבל הינם זוכי פרסים ונבחרי הפסטיבלים החשובים בעולם. 

המהדורה ה -37 של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בחיפה כוללת לא פחות מ -17 סרטים צרפתיים כולל "טיטאן", דקל הזהב בפסטיבל קאן השנה. גם במבחר: "בנדטה" מאת פול ורהובן ו"אמא קטנה" מאת ססלין סיאמה.

 

להרשמה

המכון הצרפתי בישראל שותף לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 חיפה
מה-19 עד ה-28 בספטמבר 2021
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה

קולנוע

אשליות אבודות מאת קסבייה ג'יאנולי
עם: בנג'מן וואזן, ססיל דה פראנס, ג'רארד דפרדייה, קסבייה דולאן
מבוסס על הרומן המפורסם מאת אונורה דה בלזק, "אשליות אבודות" היא דרמה רומנטית סוחפת, חדה ומשעשעת שמביאה את סיפורו של לוסיאן – משורר מוכשר בן המעמד הנמוך שמאוהב עד טירוף בברונית לואיז דה בג'ארטון, שמעמדה גבוה משלו משמעותית. בנסיון להמנע מהסקנדל שבאופן טבעי יתלווה לרומן האסור, הברונית מחליטה לעבור לפריז ולקחת איתה את לוסיאן. שם, מסונוור מהאורות והקצב המסחרר של העיר, המשורר הפשוט מהכפר יעלה לגדולה, יתרסק, יתאהב, יסתבך וייאבק בכל כוחו להשאר נאמן לחלומותיו.

אמא קטנה מאת סלין סיאמה
עם: ז'וזפין סאנז, גבריאל סאנז, נינה מוריס, סטפן ורופן, מרגו אבסקל
סבתה האהובה של נלי נפטרת והילדה בת ה-8 עוזרת להוריה לפנות את הבית, המקום בו גדלה אמה. נלי משוטטת בבית וביער הסמוך ומגלה שם את בית העץ עליו שמעה כה רבות, זה שאמה, מריון, בנתה כשהיתה צעירה. האם, שמתקשה להתמודד עם האבל, עוזבת במפתיע, וזמן קצר אחר כך פוגשת נלי ביער ילדה בת גילה שבונה בית עץ. שמה הוא מריון.

טוקיו רועדת מאת אוליביה פיו
עם: קארין ויאר, סטפן באק, יורי נאריטה
11 במרץ, 2011. רעידת אדמה אדירה פוקדת את יפן וגורמת לגל צונאמי, שמוביל לאסון הגרעיני בפוקושימה. קהילת התושבים הזרים בטוקיו נשטפת גם היא בגל הכאוס והחרדה שמציף את העיר. אלכסנדרה, מנהלת צרפתיה צעירה שעברה לא מזמן לטוקיו כדי לאייש משרה בכירה בבנק, מוצאת עצמה נקרעת בין ההוראות של מנהליה לבין הרצון להגן על בני משפחתה וחבריה לעבודה, ונאבקת למצוא מידה של אנושיות בתוך המהומה.

אונודה – 10,000 לילות בג'ונגל מאת ארתור הררי
עם: יויה אנדו, קנג'י צודה, איסיי אוגאטה, יויה מאצואורה, טצויה צ'יבה, טייגה נקאנו
יפן, 1944. הירואו אונודה, חייל בן 22 בצבא יפן, נשלח ללובאנג, אי קטן בפיליפינים, על מנת לעצור את הפלישה האמריקאית. המשימה שלו היא לארגן מלחמת גרילה עד הגעת הגדודים היפנים. ההנחיה שלו היא להתאבד לפני שהוא נופל בשבי או נכנע. אבל אונודה הוא חסיד של תורה אחרת: להשאר בחיים, בכל מחיר, ולהשלים את המשימה. קיסר יפן עתיד להכנע בקרוב, אונודה ימשיך להלחם עוד 10,000 יום.

המעבר מאת פלורנס מיילי
אנימציה
קולות: אמילי לאן-דור, מקסים ז'מן, ארתור פריירה, סרז' אבדיקיאן, אקסל אוריאן
אחרי שהכפר שלהם נשדד ועולה באש, קיונה ומשפחתה נמלטים מן המקום. קיונה ואחיה הצעיר אדריאל מאבדים עד מהרה את ההורים ונאלצים לעשות את דרכם לבד, בדרך ארוכה, מפרכת ורצופה סכנות. קיונה מנסה ככל יכולתה להגן על אדריאל, ומלווה בציורים את המעבר מילדות לבגרות, ממצוקה לחרות, מיאוש לתקווה.

חייה הכפולים של ורוניק מאת קז'ישטוף קישלובסקי
עם: אירן ז'אקוב, פיליפ וולטר, סנדרין דומא
לפני עשרים שנה, בשתי ערים שונות, אחת בצרפת ואחת בפולין, נולדו שתי תינוקות זהות. לשתיהן קראו ורוניקה. שתיהן איטרות יד ימין, שתיהן אוהבות להלך יחפות ומעל לכל, לשתיהן קול נפלא וחוש מוסיקלי יוצא דופן… שתי הנשים לא נפגשו מעולם, אבל כשוורוניקה מתמוטטת בזמן הופעה על הבמה, חשה ורוניק שחייה השתנו לחלוטין.

המכשפות מהמזרח מאת ז'וליאן פארו
הן נודעו בכינוי 'המכשפות מן המזרח': קבוצת הכדורעף של יפן שזכתה במדלית הזהב במשחקים האולימפים של טוקיו בשנת 1964. היום, כשהן בשנות השבעים לחייהן, הנשים נפגשות לשוחח, לאכול ולחלוק חוויות, החל מהקמת הנבחרת – הן החלו כנבחרת של עובדות במפעל בדים בסוף שנות ה-50 – דרך רצף של 258 נצחונות ועד לרגע השיא באולימפיאדה.

ג'ון מקנרו: בממלכת השלמות מאת ז'וליאן פארו
סרטו התעודי השנון והאלגנטי של ז'וליאן פארו מתרחש במקום בו נפגשים טניס ותיאוריה של הקולנוע. "בממלכת השלמות" מגיש שילוב מרתק של סרטוני הדרכה נדירים שפארו מצא בארכיון הספורט הלאומי ושל סרטי 16 מ"מ של הילד הרע של הטניס העולמי – ג'ון מקנרו – בשיא תהילתו במהלך אליפות צרפת הפתוחה של 1984.

שנות ה-20 הסוערות מאת אליזבת ווגלר
עם:ולדימיר סגא, אליס דה לנקסאן, נואמי שמידט, אורור דאון, מנואל סוורי
כלה שנטשה את החתונה שלה, קומיקאי מפורסם שרוצה לרקוד, רוכב אופניים, נאהבים, ידידים, מכרים וזרים… באחר צהריים שטוף שמש בפריז של קיץ 2020, מצטלבות דרכיהם של עשרים וארבעה אנשים שמשוטטים ברחובות העיר בתחושת שחרור עליזה, לאחר שבועות ארוכים של סגר.

גדולים על החיים מאת קונסטנס מאייר
עם: ז'ראר דפרדייה, דבורה לוקומואנה, לוקה מורטייה, מייגן נורת'אם, פלורנס ז'אנאס
ז'ורז' הוא כוכב קולנוע מזדקן שידע ימים טובים יותר. שומר הראש שלו, לאלו, הוא ידידו היחיד, העוזר שלו, אפילו המצפון. כאשר לאלו יוצא לחופש, נאלץ ז'ורז' להתרגל למחליפה שלו, אאיסה. אאיסה היא טיפוס אחר לגמרי, מתאבקת חובבת שמתפרנסת כמאבטחת. היא עסוקה, עניינית, והיתה רוצה חיי אהבה מעניינים יותר. בין שני האנשים הכה שונים מתפתח בהדרגה קשר מיוחד.

נערה קורנת מאת סנדרין קיברלן
עם: רבקה מאדר, אנדרה מארקון, אנתוני באז'ון, פרנסואז וידהוף
פריז, קיץ 1942. אירן בת 19, נערה יהודיה יפה ומלאת חיים. היא רק מתחילה לגלות את העולם, מוקפת במשפחה חמה, בחברים, מוצאת אהבה חדשה, מושקעת כל כולה בתשוקה להופיע בתיאטרון. העולם, עבור השחקנית הצעירה, הוא במה, מקום בטוח וחסר דאגה. אך המציאות חושבת אחרת.

השף הצרפתי מאת אריק בנארד
עם: גרגורי גאדבואה, איזבל קארה, בנז'מן לוורן (סה לה וי)
הקולנוע הקולינרי אוצר השנה בתוכו את עומס התשוקה והבדידות של השף. לאורך ההיסטוריה המטבח היה סמל סטטוס, והשף היה הקורבן של תשוקתו שלו לגעת בצמרת.

בנדטה מאת פול ורהובן
עם:אמילי לאן-דור, מקסים ז'מן, ארתור פריירה, סרז' אבדיקיאן, אקסל אוריאן
באיטליה של ימי הביניים, בעוד מגפת המוות השחור משחיתה כל חלקה טובה, מצטרפת בנדטה קארליני למנזר בעיר פשיה שבטוסקנה כחניכה. בנדטה, שסובלת מחזיונות ארוטיים ודתיים מטרידים, מפגינה כבר מילדות יכולת לחולל ניסים, וההשפעה שלה על חיי הקהילה במנזר היא מיידית.

טיטאן מאת ז'וליה דוקורנו
עם: אגאת רוסל, ונסן לנדון, גראנס מארילייה
"טיטאן", סרטה של ז'וליה דוקורנו, הפעים את הקהל בהקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן ובסופו של דבר זכה בדקל הזהב. ואכן, מדובר ביצירה קולנועית להפליא מהשוט הראשון ועד האחרון. במרכז העלילה ניצבת רוצחת סדרתית המתעברת מכלי רכב ומתחזה לגבר כדי להעמיד פנים שהיא בנו האובד של כבאי בודד. התקציר הזה עלול להטעות, שכן אמנם יש בסרט לא מעט סצנות אלימות, אבל מעל לכל מדובר בסיפור אהבה מלא חמלה. יותר מאשר מתכת, יש בו נשמה.

 

 

להרשמה

המכון הצרפתי בישראל שותף לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-37 חיפה
מה-19 עד ה-28 בספטמבר 2021
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה