לילה של פילוסופיה בישראל #6

דיונים

לילה של פילוסופיה בישראל #6
לילה של פילוסופיה השנה, בפורמט המקוון יתמקד בשאלה של "עתיד הדמוקרטיה"
אוצר האירוע הוא הפילוסוף ד"ר רפאל זגורי-אורלי
ייעוץ: ד"ר פליקס היידנרייך (IZKT – אוניברסיטת שטוטגרט, גרמניה)
יום חמישי, 10 ביוני 2021
מהדורה מקוונת / ללא תשלום


לילה של פילוסופיה ביוזמת המכון הצרפתי בישראל יתקיים זו הפעם השישית, והשנה באופן מקוון.
באירוע ישתתפו פילוסופים ואנשי רוח מישראל, צרפת, גרמניה, פולין ואוסטריה בשת"פ עם מכון גתה ישראל, המכון הפולני בישראל ופורום התרבות האוסטרי.
כן יתקיימו פאנלים, הרצאות, מפגשים ספרותיים ומוסיקליים ודיג'י סט בשילוב וידיאו-ארט…

"לילה של פילוסופיה", הפך כבר למסורת עולמית הסוחפת אלפי משתתפים ברחבי העולם ובישראל הוא ללא ספק אחד מאירועי התרבות הבולטים. לדברי רפאל זגורי-אורלי: " לנוכח משברים הולכים וגדלים, עלינו להציג את השאלות הבאות: כיצד לחשוב מחדש ולהמציא את הדמוקרטיה בימינו? כיצד ניתן להחיות מחדש את האידיאלים הדמוקרטיים שלנו בכדי להתמודד עם האיומים המרובים העולים על זמננו ובכך בהכרח משפיעים על עתידנו? ויתרה מכך, האם אנו עדיין יכולים לתלות תקוות בדמוקרטיה, או שמא נידונו רק לשמר האידיאל של הדמוקרטיה?"

לילה של פילוסופיה הוא מסע פילוסופי עשיר ומרתק בשלל נושאים מגוונים לאורכו של הלילה, פלטפורמה לשיח ולהבעת דעות מגוונות. בלילה הזה נקשיב ונחשוב, על נושאים בוערים שמעסיקים את העולם בכלל והחברה הישראלית על כל חלקיה בפרט.
מבחינה בינלאומית לילה של פילוסופיה מקדם דיאלוג של ישראל עם העולם ומבחינה מקומית הוא מאפשר דיון עשיר בין הזרמים השונים בחברה הישראלית: יהודים/ערביים, דתיים/חילונים, אקדמאים/פוליטיקאים ועוד.

בנוסף לצפייה באירועים המקוונים יתקיים צ'ט פתוח בו יתאפשר לקהל להפנות שאלות לדוברים.

האירוע ייפתח בשעה 16:00 עם הרצאה של הסופרת הלן סיקסו (Hélène Cixous) ולאחר מכן רפאל זגורי-אורלי, אוצר לילה של פילוסופיה.
בשעה 19:30 יתקיים מושב כבוד בו יקח חלק פרופ' רוברט בדינטר (Robert Badinter), משפטן, שר המשפטים הצרפתי לשעבר, נשיא לשעבר של המועצה לחוקה בצרפת, אשר נודע בין היתר בשל חלקו המרכזי בהחלטה להוציא את עונש המוות בצרפת מחוץ לחוק.

בין המשתתפים השנה: פרופ' הלן סיקסו (Hélène Cixous), מגדולות הסופרות בשפה הצרפתית ומחשובות ההוגות הפמניסטיות בעולם, ומי שביססה את המונח"כתיבה נשית".
פיליפ קורקוף (Philippe Corcuff), מרצה למדעי המדינה במכון ללמודי פוליטיקה בליון,
פרופ' אריה קיזל – נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים, פרופ' מרדכי קרמניצר, ניר ברעם, יוסי סוכרי, תומר פרסיקו, פרופ' יוסף אגסי, פרופ' אווה אילוז, פרופ' סנדרה לוג'יר (Sandra Laugier), מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת פריז I פנתאון-סורבון, הפילוסופית מנון גרסיה (Manon Garcia) העוסקת בפילוסופיה פמיניסטית, מרטין סאר – יורש אסכולת פרנקפורט, וגם ד"ר ורדה חאג' נסראלה – מומחית לרפואת הפה….שתדבר על….פסיכואנליזה!

להרשמה

לילה של פילוסופיה בישראל #6
לילה של פילוסופיה השנה, בפורמט המקוון יתמקד בשאלה של "עתיד הדמוקרטיה"

יום חמישי, 10 ביוני 2021
האירועים מתקיים בעברית, אנגלית, צרפת /מהדורה מקוונת / ללא תשלום