אלן דלון – 12 סרטים בכיכובו של אגדת הקולנוע החיה אלן דלון

קולנוע

אלן דלון – 12 סרטים בכיכובו של אגדת הקולנוע החיה אלן דלון
החל מתאריך 17 ביולי ועד 31 באוגוסט
בסינמטקים ברחבי הארץ


חברת ההפצה וההפקה עדן סינמה, המתמקדת בהפצת בישראל של קולנוע צרפתי, מקיימים רטרוספקטיבה על – אלן דלון.
שחקן, מפיק, אגדה חיה. אחד מכוכבי הקולנוע הצרפתי והעולמי הגדולים ביותר.
כמו אירועים רבים הקשורים לקולנוע הצרפתי בישראל, גם אירוע מיוחד זה זכה לתמיכה של המכון הצרפתי בישראל ושגרירות צרפת. תמיכות אלו של המכון והשגירויות מאפשרות לקיים אירועים רבים הקשורים לקולנוע הצרפתי.

12 הסרטים במחווה כוללים שני שיתופי פעולה עם במאי המותחנים הגדול ז'אן פייר מלוויל, "המעגל האדום" ו"לילה על העיר". הסרט "מר קליין" בהפקת דלון, שעוסק בתקופת השואה בצרפת בבימויו של ג'וזף לוסי, שתי הקלאסיקות של הבמאים האיטלקיים מראשית דרכו, "רוקו ואחיו" ו"ליקוי חמה", ושלושה שיתופי פעולה עם הבמאי ז'אק דריי, בהם הסרט "הבריכה" שאיחד בינו לבין אהובת העבר שלו, רומי שניידר, ו"בורסלינו ושות'" הסרט המצליח מאד שאיחד על המסך את דלון ובלמונדו ועוד.

לפני שנתיים העניקו לדלון פרס מיוחד בפסטיבל קאן על תרומתו לעולם הקולנוע

לאחר ילדות לא פשוטה ושירות בצבא, בהודו סין שאת חלקו בילה במאסר בגלל התנהגות פרועה, חיפש את דרכו. עבד בעבודות מזדמנות והגיע במקרה לפסטיבל קאן, כאן צדה עינו של המפיק האמריקאי דייוויד או סלזניק את הבחור יפה התואר והוא החתימו על חוזה.
ההופעה בסרטים של הבמאים האיטלקיים, ויסקונטי -ב"רוקו ואחיו" ואנטוניוני ב"ליקוי חמה", חשפה צדדים נוספים מורכבים ורגישים בדלון.
דלון עבד עם כמה מגדולי הבמאים בקולנוע האירופאי והעולמי, כגון: מלוויל, לוסי, דה ברוקה, ז'אק דריי, ג'ורג' לאוטנר ועוד. הקריירה שלו כוללת עשרות סרטים בהם דרמות וסרטים אמנותיים, מותחנים, סרטי הרפתקאות וקומדיות. אחת הדמויות הזכורות שלו היא דמותו של "זורו". הוא הופיע לצידם של גדולי הקולנוע הצרפתי והעולמי. בין השמות שהופיעו לצידו: ז'אן גבאן, סימון סניורה, איב מונטאן, מיריי דארק, שירלי מקליין, אני ג'ירדו ועוד. כמו כן, הופיע על במת התיאטרון. בהפקה של המחזה הבריטי "חבל שהיא זונה", הוא פגש את רומי שניידר, השחקנית האוסטרית, והחל ברומן שמילא את דפי העיתונות הצהובה. לאחר שהשניים נפרדו, הם חזרו לשתף פעולה בסרט "הבריכה", הסרט הראשון שבו הופיעה ג'יין בירקין בצרפת. אלן דלון גם הפיק רבים מן הסרטים בהם כיכב. הוא זכה בפרסים רבים ובפרסי הוקרה.

 

להרשמה

אלן דלון – 12 סרטים בכיכובו של אגדת הקולנוע החיה אלן דלון
החל מתאריך 17 ביולי ועד 31 באוגוסט
בסינמטקים ברחבי הארץ

הסרטים בצרפתית עם כתוביות בעברית

קולנוע

MR KLEIN / מר קליין – 1976
במאי: ג'וזף לוסי
תסריט: פרנקו סולינאס
שחקנים: אלן דלון, ז'אן מורו, מייקל לונסדייל
אלן דלון מככב בדרמה המצוינת של ג'וזף לוסי, המתרחשת בפריז בעת הכיבוש הנאצי. רובר קליין הוא סוחר אומנות ממולח וחסר דאגות, שמנצל את אווירת הרדיפות האנטישמיות כדי לרכוש יצירות אומנות יקרות ערך מיהודים נזקקים, תמורת סכומים מגוחכים. העובדה שהוא משתף פעולה עם הרדיפה הפוליטית לא מטרידה אותו עד ליום שבו הוא מקבל עיתון יהודי השייך לרובר קליין אחר.

L’ECLISSE / ליקוי חמה 1962
במאי: מיכלאנג'לו אנטוניוני
תסריט: מיכלאנג'לו אנטוניוני
שחקנים: אלן דלון, מוניקה ויטי, פרנסיסקו רבאל
השלישי בטרילוגיה של אנטוניוני העוסקת בחברה מנוכרת שמייצרת אנשים מנותקים ומערכות יחסים חולות (הקודמים בטרילוגיה הם "אוונטורה" ו"הלילה"). ויטוריה היא מתרגמת צעירה מרומא שנפרדת מחברה האינטלקטואל. במהרה מתפתח רומן בינה לבין פיירו, ברוקר צעיר ומבטיח.

LA VEUVE COUDERC / האלמה קודאר – 1970
במאי: פייר גרנייה-דפרה
תסריט: ז'ורז 'סימנון
שחקנים: אלן דלון, סימון סיניורה, אוטביה פיקולו
מלודרמה אפלה עם סימון סיניורה בתפקיד אלמנה כפרית שמספקת עבודה לצעיר ממנה ומתאהבת בו. השניים מנהלים רומן עד שאחייניתה הקנאית שמה עליו את עיניה.

LE CERCLE ROUGE / המעגל האדום1970
בימוי : ז'אן פייר מלוויל
תסריט: ז'אן פוארה
שחקנים : אלן דלון , בורביל, איב מונטאן, ג'יאן מריה וולנטה
מעגל הגורל הנע סביב שודד שזה עתה שוחרר מבית הסוהר, שוטר אלכוהוליסט ואסיר נמלט המתכננים שוד, עתיד לחסלם פיזית, או רוחנית. משל פילוסופי, סרט פשע סופר מסוגנן רווי אווירה מאיימת, אפוקליפטית. יצירת מופת של הז'אנר מאת גדול במאי הפשע הצרפתיים, ז'אן פייר מלוויל.

UN FLIC / לילה על העיר
בימוי ותסריט : ז'אן פייר מלוויל
שחקנים: אלן דלון , רישר קרנה, קתרין דנב
ידידותם של מפקח משטרה ושודד מבריק נתקלת בשאלות מוסר כשהשני מתכנן שוד גדול. בין השניים מתחוללת גם יריבות על ליבה של קאתי, אותה מגלמת באלגנטיות קתרין דנב (יפהפיית היום). עם אלן דלון (הסמוראי) וריצ'ארד קרנה (כחום הגוף) בשני התפקידים היריבים.

LA PISCINE / הבריכה 1969
תסריט ובימוי ז'אק דריי
שחקנים: אלן דלן , רומי שניידר, מוריס רונה , ג'יין בירקין
אלן דלון ורומי שניידר, היו זוג בחיים, לאחר פרידה הם חזרו לשתף פעולה על המסך ומככבים במותחן שבמרכזו משולש ארוטי מסוכן. השניים מגלמים זוג שמגיע לנפוש בווילה ליד סאן טרופה. יום אחד מופיע מאהב לשעבר של האישה, יחד עם בתו בת העשרה, והיחסים בין שלושת המבוגרים נמתחים עד שזה כואב מאוד.

BORSALINO & CO / בורסלינו ושו"ת 1974
בימוי ז'אק דריי
תסריט : פסקל ג'רדין, ז'אק דריי
שחקנים" אלן דלון, ריקרדו קוציאולה
זיפרדי שולט כעת בעולם הפשע של מרסיי על הריביירה הצרפתית, אבל לא לזמן רב. קבוצה מאפיוזית איטלקית חודרת למרחב שלו ומשתלטת אט אט על הפעילות בעיר. שותפו, פרנסואה קאפלה, נרצח, התיאטרון ומועדון הלילה שלו נהרסים כליל ובית הזונות שבבעלותו עומד שומם. זיפרדי מאבד את הצפון ומגיע למוסד פסיכיאטרי כשבליבו רק מחשבה אחת שמנקרת: נקמה

ROCCO ET SES FRERES / רוקו ואחיו 1960
בימוי ותסריט : לוקינו ויסקונטי
שחקנים : אלן דלון , אני ג'יררדו, רנטו סלבטורי
סרטו הענק של ויסקונטי מתאר חמש שנים בחייה של משפחה סיציליאנית שעוקרת אל מילאנו שבצפון איטליה למען עתיד כלכלי טוב יותר. ויסקונטי מתמקד ביחסים בין שניים מן האחים: רוקו וסימונה, ואהבתם המשותפת לנאדיה, פרוצה יפיפיה. התוצאה היא רומן קולנועי נפלא.

DEUX HOMMES DANS LA VILLE / שני גברים בעיר 1973
תסריט ובימוי : ג'וזה גיובאני
שחקנים, אלן דלון, ז'אן גאבן , ג'רר דפרדייה
שלושת ענקי הקולנוע הצרפתי באריזת פשע אחת לוחצת: ז'אן גאבין- כוכב תור הזהב של שנות ה- 30 וה-40, אלן דלון- הסטאר בה"א הידיעה של שנות ה-60 וה-70, וז'ראר דפרדייה בתחילת הקריירה שלו. קצין מבחן מזדקן מנסה לעזור לאסיר משוחרר להשתקם בדרומה של צרפת.

TROIS HOMMES A ABATTRE / להרוג שלושה 1980
בימוי ז'אק דריי
תסריט: ז'אק דריי, אלן דלון
שחקנים: אלן דלון דלילה דה ליאו
ערב אחד, הוא מסייע לנהג שעבר תאונה בדרך נידחת. הנהג מת בבית החולים ומתגלה שהוא בעצם נרצח. מישל מגלה מתוך כתבה בעיתון, ששני גברים נוספים נרצחו. שלושת הנרצחים הם מומחים לתעופה ולחימוש. כעד למעשה, מישל הופך בעצמו מטרה לרוצחים.

MORT D’UN POURRI / מותו של אדם מושחת 1977
בימוי : ג'ורג' לאוטנר
תסריט: מישל אודיאר על פי ספרו של ראף וולה
שחקנים: אלן דלון, סטפן אודרן, מיריי דארק, אורלנה מוטי, מוריס רונה
בוקר אחד מעיר המפקח פיליפ דובייה את חברו הטוב זבייה מרשל עם חדשות מסעירות. הוא הרג את סרנו , סחטן עם קשרים פוליטיים עמוקים. לסרנו היו הוכחות על מעורבותו של דובייה בעסקאות מפוקפקות והוא התכונן להשתמש בהם נגד המפקח. זבייה מוכן לכסות על חברו הטוב, אבל מהר מאד נתקל בבעיה, איש אינו מאמין לאליבי של המפקח.

PLEIN SOLEIL / לעין השמש 1960
בימוי ותסריט: רנה קלמאן
שחקנים: אלן דלון, מארי לאפורה, מוריס רונה
. חברו הקנאי של גבר צעיר, עשיר ומזווג לאישה סקסית – מחליט לגנוב את זהותו, עושרו וחברתו, במהלך מורכב של הונאות מתוחכמות.

להרשמה

אלן דלון – 12 סרטים בכיכובו של אגדת הקולנוע החיה אלן דלון
החל מתאריך 17 ביולי ועד 31 באוגוסט
בסינמטקים ברחבי הארץ

הסרטים בצרפתית עם כתוביות בעברית