קלאב 7:"פלייליסט" סרט של נינו אנטיקו

קולנוע

קלאב 7, מועדון הסרטים של המכון הצרפתי בתל אביב, חוזר עם תוכניה חדשה
"פלייליסט" סרט בבימויו של נינו אנטיקו

יום שלישי ה-29 באוקטובר 2024, 19:30
המכון הצרפתי בתל אביב
סרט בצרפתית, כתוביות באנגלית


מועדון הסרטים Cine-Club 7 של המכון הצרפתי בישראל שמח להזמין אתכם להקרנת הסרט "פלייליסט" בבימויה של נינו אנטיקו, במסגרת מחזור הסרטים החדש "קומדיות צרפתיות חדשות". מחזור סרטים זה יתמקד בסוגת הקומדיה והשראותיה העכשוויות.

"מבין היצירות האחרונות של התנועה האמנותית המשוחררת והפורה הזאת, בחר מועדון הסרטים Cine-Club 7 לחשוף, ברבעון הסרטים הנוכחי, שלושה במאים: נינו אנטיקו, ז'אן כריסטוף מוריס וקוונטין דופייה. בדרך הביטוי הסנטימנטלית, הפוליטית או האבסורדית שלהם הם מתארים את עולמנו היום דרך סרטים ייחודיים, חברתיים ומצחיקים, כשהם מתנסים במגוון צורות וסגנונות של הקומדיה הצרפתית "החדשה". תמיד כדאי לצחוק תמיד!"

גיום מנגה – נספח הקולנוע של המכון הצרפתי בישראל.

נינו אנטיקו חותמת עם פלייליסט על סרטה העלילתי הראשון. לאחר שהטביעה את חותמה בעולם הקומיקס (Girls don't Cry בין היתר), היא מצהירה שאת השפעותיה היא שואבת מסרטים כגון "פרנסס הא" (נואה באומבך) "את ישנה ניקול" (סטפן לפלר) וכמה מסרטיו של וודי אלן. השפעות אלה מקבלות ביטוי מושלם בסרטה "פלייליסט". הבמאית, בכרוניקה פמיניסטית, נותנת פרשנות חדשה לרוח הגל החדש ומציעה קומדיה סימפטית להפליא.

"נינו אנטיקו חושפת את היקום הגרפי של יצירות הקומיקס שלה, עולם וינטאג'י מוזר, על המסך הגדול. מופלא! (מגזין טלרמה)

תַקצִיר:

סופי בת 28, רוצה להיות מאיירת, אבל זה לא קל כשאת לא בוגרת בית-ספר לאמנות. היא גם רוצה אהבה, אבל שתבוא בקלות ובספונטניות. היא מתנסה בשלל סיפורי אהבה וחוויות מקצועיות, חוטפת מכות, מחזירה קצת: ככה זה כשאת בתהליך למידה. בראש שלה מתנגן בלופ שירו של דניאל ג'ונסטון,"אהבת אמת בסוף עוד תיפול עלייך", אבל סופי לא בטוחה שיש בדבריו אמת…

לפני הסרט יוקרן סרט ישראלי קצר עם כתוביות לאנגלית: "פסק זמן" בבימוי ריטה בורודיאנסקי
ההקרנה תתקיים בנוכחותם של המפיקים, אורן רוגובין וקובי מזרחי והשחקנית, סוזאנה פפיאן


17 דקות | אנגלית | תרגום לעברית ולאנגלית
פורטרט של נערה ממשפחה קשת יום, שמטפלת בהוריה תוך כדי שהיא משרתת במעברים של טול כרם. כשקורה משהו חמור בבית והיא חייבת לחזור, היא תופסת את סאילה, נערה מטול כרם אך ורק כדי ללכת הביתה.

ריטה בורודיאנסקי
תסריטאית, במאית, מלהקת, לקטורית ומורה לקולנוע
בוגרת לימודי קולנוע בבית הספר לאומנות "קמרה אובסקורה" תעודת הנדסאי.

 

מידע כללי

פלייליסט בבימוי נינו אנטיקו
יום שלישי ה- 29 באוקטובר 2024, בשעה 19:30
המכון הצרפתי בתל אביב, שד' רוטשילד 7

סרט בצרפתית, כתוביות באנגלית
כניסה בתשלום
מחיר מלא: 40 ש"ח
מחיר מוזל (סטודנטים וחיילים): 25 ש"ח

קולנוע

"קומדיות צרפתיות חדשות"
קלאב 7, מועדון הסרטים של המכון הצרפתי בתל אביב, חוזר עם תוכניה חדשה למחזור הסרטים 2024-2025 "קומדיות צרפתיות חדשות". מחזור סרטים זה יתמקד בסוגת הקומדיה והשראותיה העכשוויות.


בהמשך לשורת הצלחות מסחררת של קומדיות פופולריות הפונות לציבור הרחב, קומדיות שתרמו לפרסומו של הקולנוע הצרפתי במשך עשרות שנים בכל רחבי העולם ("ברוכים הבאים לצפון", "מחוברים לחיים", סרטי "אסטריקס", "אידיוט מושלם", "סוכן חשאי 117", "האנגלים באים"…) ושהנציחו לעד כוכבי קולנוע בלתי נשכחים (לואי דה פינס, ריימו, אימו, ז'אן דוז'רדן…), הז'אנר עורר השראה גם בבמאים צעירים שהשתמשו בכללי הסוגה כדי לספר את סיפוריהם העכשוויים.
בשנים האחרונות, עם התרחבות היקף ההפקות במישור הלאומי, גדל גם מקומה של "הקומדיה הצרפתית". קומדיה דרמטית שנושאת היטב את שמה. ההתפתחות הדינמית של הסוגה תרמה להפיכת הקומדיה לז'אנר מוביל בתעשיית סרטי האיכות הצרפתי והיא כבר אינה מקוטלגת כבידור עממי. צמד השחקנים-במאים באכרי-ז'אווי חולק היום את הובלת גל הקומדיות החברתיות המצחיקות עם חבורת במאים תוססת ומשעשעת: אנטונין פרטג'אקו, בנואה פורג'ארד, ז'וסטין טרייה, גיום בראק וצמד הבמאים טולדנו-נקש.

מידע כללי