פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה 2023

קולנוע

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה 2023
המכון הצרפתי בישראל תומך בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה 2023
מ-30 בנובמבר  ועד ה-8 בדצמבר 2023
יישוב צוקים, ערבה תיכונה


המכון הצרפתי בישראל תמך בפסטיבל במהדורותיו הקודמות, וכך גם השנה עם הקרנתם של שישה סרטים צרפתים. מתוך רצון לחזק את הקשרים הקהילתיים בין התושבים הוותיקים לבין המשפחות המתארחות במועצה באמצעות מפעלי חינוך ותרבות, וברוח העשייה האמנותית-קולנועית הענפה בערבה, שאנו מבקשים להמשיך ולקיים גם בימים קשים אלה, הוחלט על קיומו של האירוע הקולנועי החל מה- 30.11.2023 ועד ה-8.12.2023, שיוקדש בהערכה ואהבה לקהל הנקלטים וקהל הקולטים ולקהילתם המשותפת.

מבין הסרטים הצרפתיים שיוקרנו, הפסטיבל בחר ב-"אנטומיה של נפילה" מאת ז'וסטין טרייה, זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן 2023, סרטה של מארי אמשוקלי, "אמא גלוריה", שהוקרן בפתיחת השבוע הבינלאומי ה-62 למבקרים בקאן בשנת 2023, כמו גם את "רוזאלי" מאת סטפני די גיוסטו, סרט שיוצג בהקרנה בכורה בפסטיבל. למבחר זה, הפסטיבל הוסיף הקרנה שלשלושה סרטים בקופרודוקציה עם צרפת: "על עשבים יבשים" מאת הבמאי הטורקי, נורי בילגה ג'יילן, "חלום של רובוט" מאת הבמאי הספרדי, פבלו ברגר ו-"לה כימרה" מאת הבמאית האיטלקית אליצ'ה רורוואכר.

 

 

מידע כללי

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה 2023
מ-30 בנובמבר  ועד ה-8 בדצמבר 2023
יישוב צוקים, ערבה תיכונה

קולנוע


"אנטומיה של נפילה" בימוי: ז'וסטין טרייה
משחק: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado Graner
סנדרה הולר ("טוני ארדמן") מגלמת סופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי אפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו. כשהתעלומה מתבררת בבית המשפט, חקר האמת חושף את המתיחות ששררה בין בני הזוג לפני האסון, ובאופן עמוק יותר את המתח הגלום בכל זוגיות אנושית, בהורות ובדינמיקה בין המגדרים.
>>> הקרנה: יום שישי, 1.12.2023, 20:45
להזמנת כרטיסים



"רוזאלי" בימוי: סטפני די גיוסטו
משחק: Nadia Tereszkiewicz, Benoît Magimel, Benjamin Biolay
צרפת, שנות ה-70 של המאה ה-19. רוזאלי היא אישה צעירה הנושאת סוד. היא שונה מכל הנשים האחרות, ונאלצת להסתיר את סודה באדיקות על מנת להשתלב בחברה השמרנית של אותם ימים. אל חייה מגיע אבל, גבר בשנות ה-40 לחייו השקוע בחובות ומחליט להינשא לה, בעיקר בשל הנדוניה שמציע אביה. רוזאלי נחושה להפסיק להסתתר, אבל כיצד יגיב הבעל הטרי, וכיצד יגיבו בני ובנות העיירה כולה, כאשר האמת על אודותיה תיחשף?
>>> הקרנה: יום שישי, 1.12.2023, 20:45
להזמנת כרטיסים



"אמא גלוריה" בימוי: מארי אמשוקלי
משחק: Louise Mauroy-Panzani, Ilça Moreno Zego, Arnaud Rebotini
קליאו בת השש, גיבורת הדרמה המתוקה הזו, ריגשה עמוקות את הקהל בפסטיבל קאן האחרון. הסרט, שהפך לשיחת היום בריביירה והוקרן מאז בשורה ארוכה של פסטיבלים, משרטט את הקשר המיוחד בין הילדה הפריזאית למטפלת שלה, גלוריה, ילידת כף־ורדה. כשגלוריה נאלצת לשוב למולדתה, אל משפחתה, השתיים נאלצות להיפרד. אבל לפני כן יקבלו הזדמנות להעביר קיץ משותף אחרון באי האפריקאי.
הקרנה: יום שישי, 1.12.2023, 16:45
להזמנת כרטיסים



"על עשבים יבשים" בימוי: נורי בילגה ג'יילן
משחק: Deniz Celiloğlu, Merve Dizdar, Musab Ekici
במרכז העלילה ניצב סאמט, מורה צעיר לאמנות שעתיד לסיים בקרוב את שהותו בכפר מרוחק ומושלג באנטוליה. הוא מנהל קשר קרוב עם מורה אחרת שהגיעה לאזור, אך מתכנן לעבור לאיסטנבול ברגע שיתאפשר לו. כשאחת מתלמידותיו מאשימה אותו להפתעתו בהתנהגות בלתי נאותה – הוא מבין שתוכניותיו נתונות בסכנה. "על עשבים יבשים" הוא דרמה חכמה, עשירה ופיוטית עם הופעות משחק נפלאות. הסרט זיכה את מרווה דיזדר בפרס השחקנית בפסטיבל קאן האחרון.
יום ראשון 3.12.2023, 19:15
להזמנת כרטיסים



"חלום של רובוט" – בימוי: פבלו ברגר
כלב ורובוט, החברים הכי טובים, חולקים דירה בניו יורק התוססת של שנות ה-80. בעיצומו של הקיץ הם מחליטים לנסוע ללונג איילנד ולבלות על החוף, אלא שבסוף היום הרובוט נותר חלוד ומשותק, וחברו הכלב אובד עצות. בלב כבד הוא משאיר את הרובוט מאחור וחוזר הביתה לניו יורק. הזמן עובר, הכלב מנסה למלא את החלל בחברים חדשים, אבל רובוט יכול רק לחלום על הזמן שבילו יחדיו.
יום חמישי, 30.11.23, 16:45
להזמנת כרטיסים



"לה כימרה" – בימוי: אליצ'ה רורוואכר

טוסקנה, שנות ה-80. ארתור, ארכיאולוג בריטי צעיר, חובר לרשת של פושעים הסוחרים בעתיקות. אך משאת נפשו האמיתית היא להתאחד עם האשה שרצה ואיבד – הכימרה הפרטית שלו, אותו יצור חמקמק שהסעיר את דמיונם של הקדמונים. ייסורי האהבה מובילים אותו דרך הערים והיערות אל מעמקי האדמה, מקום התרחשותם של מיתוסים על נצחיות וגאולה.
יום שלישי, 5.12.23, 19:50
להזמנת כרטיסים

מידע כללי

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה
מ-9 ועד ה-19 בנובמבר 2022
שמורת טבע עשוש, מדבר הערבה