פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 18

קולנוע

פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל יוצא שוב לדרך!
עד ה-5 ביוני 2021
הפסטיבל, שהיה אמור להתחיל ב-20 במאי, מתחיל שוב ובנוכחות קהל בסינמטקים בתל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות וראש פינה


אחרי שנה וחודשיים אנו גאים לפתוח שוב את פסטיבל הקולנוע הצרפתי, באולמות ועם קהל. אמנם במסגרת התו הירוק, ולצערנו ללא אורחים מצרפת, אבל פסטיבל כהלכתו. עם מיטב התוצרת הצרפתית. קרולין בונה מפיקת הפסטיבל והמנהלת האמנותית ביחד עם סטפני רברודן הנספחת לענייני קולנוע וטלוויזיה במכון הצרפתי בישראל עמלו כדי להרכיב תוכנית מרתקת.

סרט הפתיחה של הפסטיבל השנה "שלום ולא להתראות", Adieu les cons של אלבר דופונטל, הוצג בבתי הקולנוע בצרפת במשך שבועיים בלבד עד לסגירת בתי הקולנוע. קבלת הפנים לסרט היתה נלהבת, הן מצד המבקרים שרבים העניקו לו חמישה כוכבים והן מצד הקהל, בתנאים לא פשוטים הצליח הסרט להביא לבתי הקולנוע בזמן קצר למעלה מ 700 אלף צופים. ובטקס הסזאר האחרון היה הזוכה הגדול כשקטף 7 פרסים, בהם לסרט, לתסריט, לבימוי ופרס מיוחד על פי בחירת תלמדי הכיתות גבוהות בבתי הספר התיכוניים.

סרט הנעילה של הפסטיבל הוא, "נאום החתונה" Le Discours סרטו של לורן טיראר, אורח קבוע בפסטיבלים הצרפתיים. ביחד עם השחקן הראשי בנג'מין לברן, שחקן הקומדי פרנסז' , יצר טיראר מפגן קולנועי ומפגן משחק מרשים ביותר, מצחיק ומרגש. כשהוא מנסה להיכנס לראשו של הגיבור, אדריאן, ולנסות להעביר באמצעים קולנועיים מרהיבים את תחושותיו ופחדיו של הגיבור שהם התחושות והפחדים של כולנו, כל אחד שמרגיש לחוץ בארוחה משפחתית, שקיבל הודעה מבן או בן הזוג על חל"ת במערכת יחסים ומחכה לטלפון שיחזירו אותו לעבודה ורבים נתקפים בחרדה כשהם צריכים לשאת דברים בפני קהל. הסרט נבחר לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. ההקרנה בישראל היא סוג של בכורה עולמית כיון שהסרט לא הוצג עדיין על מסך גדול ועם קהל באף מקום בעולם.

טריילר של הפסטיבל:

תודה

 With the support of Dominique Romano

הפסטיבל מתקיים בתמיכת ובשיתוף המכון הצרפתי בישראל
UNIFRANCE – חברת ההפצה הממשלתית הצרפתית
ובתמיכת דומיניק רומנו – בעלי החברה נוה צדק, קיוסק דלי לילנבלום ונשיר רדיו j
הסינמטקים של תל אביב, ירושלים , חיפה, שדרות, הרצליה, חולון, ראש פינה
סרטי נחשון
רד קייפ הפצה
בתי קולנוע לב
קולנוע חדש הפצת סרטים
תרגום הסרטים דיגיטייטל
סטודיו קלדרון – עיצוב גרפי

להרשמה

סוף סוף על המסך הגדול, המהדורה ה -18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל!
מה-20 במאי עד ה-5 ביוני 2021
בנוכחות קהל בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות, וראש פינה 

קולנוע

♦♦ סרט הפתיחה
שלום ולא להתראות
ADIEU LES CONS
בימוי: אלבר דופונטל / תסריט: אלבר דופונטל / משחק: אלבר דופונטל, וירז'יני אפירה, ניקולא מארי
צרפת 2020, 88 דקות, צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית, דרמה-קומית
באדיבות סרטי נחשון

דרמה קומית לא שגרתית על שלושה אנשים הנמצאים בצומת דרכים ויוצאים יחד למסע מטורף. כשסוז טראפה בת ה -43 מגלה שהיא חולה במחלה קשה, היא מחליטה לחפש את הבן שילדה בגיל 15 ונאלצה למסור לאימוץ. היא פוגשת ב-B ,מנהל מערכות מידע שחוק, המצוי גם הוא על קו פרשת דרכים ואת מר בלין, ארכיונאי עיוור הנוטה להתלהבות יתר. מסעם המשותף אולי יראה לעיתים כמפגש של שלושה אאוטסיידרים, אך בפועל הוא מסע מרהיב ומאתגר של חברות אמיצה בין שלושה אנשים שלא מצאו את מקומם בחברה. סרטו של במאי, תסריטאי וכוכב "להתראות שם למעלה" אלבר דופונטל, הוא חגיגה קולנועית הקוראת תיגר על חוקי הז'אנר. זוכה 7 פרסי סזאר – כולל הסרט, הבמאי והתסריט הטובים ביותר

בשם האדמה **
AU NOM DE LA TERRE
בימוי: אדואר ברז'ו / תסריט: אדואר ברז'ו , ברונו אולמר, עמנואל קורקול/ משחק: גיום קאנה, ורלה בטאנס, אנטוני בז'ו
צרפת 2019, 103 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה
באדיבות סרטי נחשון, רד-קייפ הפצה

פייר שב מארה"ב לרשת את חוות משפחתו בצרפת. הימים המאושרים הופכים בהדרגה למציאות קשת- יום. החובות מצטברים ולמרות אהבתם של אשתו וילדיו, פייר נשאב לתוך מערבולת של ייאוש ותקווה. "בשם האדמה", סאגה משפחתית עפ״י סיפור חייו של הבמאי אדואר ברז'ו , שופכת אור אנושי על תהפוכות העולם החקלאי ב-40 השנים האחרונות והמחיר האישי שהחקלאים נאלצים לשלם.

ארץ קטנה **
PETIT PAYS
בימוי: אריק ברבייה/ תסריט: אריק ברבייה/ משחק: ז'אן -פול רוב, איזבל קבנו, ג'יבריל ונקופנול
צרפת, בלגיה 2020, 111 דקות, צרפתית, קירונדי, סווהילית. תרגום לעברית
באדיבות סרטי נחשון
על פי ספרו המצליח של גאל פיי "ארץ קטנה". סיפור נוגע ללב על ילדות שנגדעה בצל סכסוך אתני ברואנדה. מלחמת אזרחים קוטעת ברגע את תמימות ילדותו של גבי, בן לאם רואנדית ואב צרפתי.

התקופה היפה בחיי
LA BELLE EPOQUE
בימוי: ניקולא בדוס / תסריט: ניקולא בדוס /משחק: דניאל אוטיי, פאני ארדן, דוריה טילייה, גיום קאנה
2019, 110 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה רומנטית
באדיבות סרטי נחשון, רד-קייפ הפצה

תארו לכם שהייתם יכולים לשחזר רגע קסום מעברכם ולחיות אותו מחדש חייו של ויקטור (דניאל אוטיי) נטענים באנרגיה מחודשת כשמוצע לו לשחזר אירוע מן העבר, על סט קולנועי מושקע ועם צוות שחקנים מיומן. ויקטור, שנזרק ע״י אשתו מהבית, נענה להצעה ובוחר לחיות מחדש את התקופה היפה בחייו, אותו שבוע בו לפני 40 שנה, פגש את אהבת חייו. סרטו של ניקולא בדוס, בכיכובם של דניאל אוטיי, פאני ארדן, גיום קאנה ודוריה טילייה הוא שיר הלל רב קסם ומבדר במיוחד לאומנות הקולנוע, לחברות ולאהבה.

סודות בחברה
LES DEUX ALFRED
בימוי : ברונו פודלידס / תסריט : ברונו פודלידה / משחק : דניס פודלידס, ברונו פודלידס, סנדרין קיברליין
צרפת 2020, 92 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, קומדיה
באדיבות סרטי לב

החיים של אלכסנדר הם לא לגמרי איפה שהוא היה רוצה שהם יהיו – הוא מובטל, חשבון הבנק שלו מוקפא, אישתו עזבה לחודשיים וכולם כולל הוא עצמו בטוחים שהוא לא יסתדר עם הטיפול בילדים לבד. נחוש להוכיח את עצמו הוא מתראיין ומתקבל, למרבה ההפתעה, לעבודה בחברת הייטק צעירה וחדשנית. השכר מצוין והתנאים נהדרים, אבל בעל החברה ממש לא יכול לסבול ילדים… אלכסנדר מוצא את עצמו מתמרן כמה סודות בו זמנית, עם מנהלת קשוחה וקרה, הילדים שהוא נאלץ להחביא, והעובדה שאין לו באמת מושג מה הוא עושה… "סודות בחברה" הוקרן בפסטיבל קאן 2020, קומדיה צרפתית סוחפת ומהנה על משפחה, קריירה, וכל מה שביניהם…

תחת שמי פריז
SOUS LES ETOILES DE PARIS
בימוי : קלאוס דרקסל / תסריט : קלאוס דרקסל, אוליביה ברונה/ משחק : ק'תרין פרוט
צרפת 2020, 90 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה קומית
באדיבות סרטי לב
כריסטין גרה ברחובות פריז, אחת מאנשים רבים שהחברה מעדיפה להתעלם מקיומם. סדר היום שלה פשוט ודל, וכולל ארוחות במטבח לנזקקים ושינה במחסה מאולתר שהיא מצאה לעצמה. בלילה קר אחד היא מוצאת ליד המחסה שלה את סולי בן ה-8 – פליט שאיבד את אימו. מחוברים מעצם היותם בשולי החברה, כריסטין וסולי יצאו למסע בנסיון למצוא את אימו של סולי, בצדדים הפחות מוכרים של הרחובות, תחת שמי פריז. "תחת שמי פריז" היא דרמה עדינה ומרגשת בכיכובה של אחת השחקניות האהובות בצרפת, קת'רין פרות ("המיילדת", "הטבחית של הנשיא"), בהופעה עוצרת נשימה ויוצאת דופן.

הרפתקאות תום ואווזי הבר
DONNE-MOI DES AILES
בימוי: ניקולא ונייה/ תסריט: / משחק: ז'אן פול רוב, מלאני דוטיי, לואי וסקז
צרפת נורבגיה, 2020, 113 דקות , מדובב לעברית, לכל המשפחה
באדיבות רד-קיייפ
תומאס הוא ילד עירוני אשר נשלח לאביו כריסטיאן לחופשת הקיץ, אביו הינו אורניתולוג אשר שואף בכוחות עצמו להציל זן אווזים נכחדים על ידי לימוד האווזים נדידה בעזרת מטוס זעיר אשר יראה להם את מסלול הנדידה הבטוח עבורם. במהרה תומאס הסקפטי נקשר לאווזים הקטנים והופך לחלק משמעותי בתוכנית של אביו. יחדיו הם יוצאים למסע פנטסטי אשר ישנה את חייהם לעד.

עדן +++ הקרנה מיוחדת בבית רומנו מידע נוסף
EDEN
בימוי: מיה הנסן-לאב / תסריט: מיה הנסן-לאב, סוון הנסן-לאב / משחק: פליקס דה-גיברי, פאולין אטיין, הוגו קונזלמאן
צרפת 2014, 131 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה
באדיבות משרד החוץ הצרפתי

פול הוא סטודנט ודיג'יי שמתקלט במסיבות אנדרגראונד בפריז של תחילת שנות התשעים. הוא מקים עם חבריו קולקטיב מוזיקה ויחד הם נשאבים לעולם הסוחף של חיי הלילה, עם סקס, סמים ומעל הכול הרבה טכנו ומוזיקה אלקטרונית.
הסרט מבוסס על סיפור חייו של סוון, אחיה של הנסן-לאב, ומלווה במוזיקה של הצמד החלוצי הצרפתי דאפט-פאנק אשר הודיע בסרטון יוטיוב על פירוק ההרכב בפברואר השנה.

החמור, המאהב ואני
ANTOINETTE DANS LES CEVENNES
בימוי : קרולין ויניאל / תסריט : קרולין ויניאל / משחק : לור קלאמי, בנז'מין לוורנה, אוליביה קוט
צרפת 2020, 97 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, קומדיה רומנטית
באדיבות באדיבות משרד החוץ הצרפתי, Play Time

אנטואנט, מורה בבית ספר יסודי בפריז, ממתינה בכיליון עיניים לחופשת הקיץ הסודית עם המאהב שלה ולדימיר, אביה של אחת התלמידות בכיתה. ולדימיר נאלץ לבטל את התכנית כאשר אשתו מארגנת במפתיע חופשת הליכה בפארק הלאומי בחבל סוון, יחד עם בתם וחמור שישא את הציוד. אנטואנט לא מוותרת, היא מחליטה לצאת בעקבותיהם עם פטריק, חמור עיקש אך מגונן. "החמור, המאהב ואני", בחירה רשמית בפסטיבל קאן השנה, הוא קומדיה רומנטית שטופת שמש, קלילה ומהנה, שלוקחת אותנו אל הנופים הקסומים של חבל הסוון שבדרום צרפת. הסופר רוברט לואיס סטיוונסון ערך מסע רגלי עם אתון במחוז הצרפתי ההררי בסוף המאה ה-19 והפך את המסלול המדובר לפופולרי.

משטרה **
POLICE
בימוי: אן פונטיין/ תסריט: אן פונטיין, קלייר בארה/ משחק: עומר סי, וירג'יני אפירה, גרגורי גאדבואיה
צרפת 2020, 99 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמת מתח
באדיבות Festival Agency & Studio Canal
סרטה האחרון של הבמאית אן פונטיין (קוקו לפני שאנל) מבוסס על ספרו של הוגו בוריס.
וירג'ני, אריק ואריסטיד, שלושה שוטרים פריזאים מקבלים פקודה להסיע אסיר – מהגר זר לשדה התעופה ומשם הוא יוטס חזרה לארצו. בדרך לשם, וירג'ני מבינה שאם יחזור לארצו חייו יהיו בסכנה, ומחליטה לשכנע את אריק ואריסטיד לתת לו לברוח.

כפי שזה נראה
LES APPARENCES
בימוי: מארק פיטוסי / תסריט: מארק פיטוסי/ משחק: קארין ויארד, בנג'ימין ביולי, לוקאס אנגלנדר
צרפת בלגיה, 2020, 110 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, מתח
באדיבות SND M6
הנרי ואווה הם הזוג המושלם, הוא מנהל את תזמורת האופרה של וינה והיא עובדת בשגרירות צרפת. הבועה הנינוחה הזו מתנפצת כאשר אווה מגלה שהנרי מנהל רומן עם טינה, מורתו הצעירה של בנם מאלו. אווה בכאבה, נשאבת למערבולת של רגשות ושל נקמה, ומחליטה לשים לבגידה הזו קץ, יהיה המחיר אשר יהיה.

וילה קפריזה
VILLA CAPRICE
בימוי: ברנרד סטורה/ תסריט: ברנרד סטורה, פסקל רובר-דיאר/ משחק: נילס ארסטרופ, פטריק ברואל, אירן ז'אקוב
צרפת, בלגיה 2021, 103 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, מתח
באדיבות BAC FILMS
לוק גרמון הוא עורך דין מפורסם ומצליח. כשהוא מצרף למאגר הלקוחות שלו את אחד מהעבריינים הגדולים של צרפת, זי'ל פונטיין, הוא יודע שהגיע לפסגתו המקצועית.
פונטיין מואשם בעסקת נדל"ן גדולה ומפוקפקת – רכישת וילה קפריזה בריביירה הצרפתית. הוא סומך על גרמון שיוציא אותו נקי מכל הבלגן הזה. אך מערכת יחסים מיוחדת נרקמת בין השניים, ולא ברור מי ינצל את מי.

סוף האהבה **
À COEUR BATTANT
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית קרן בן רפאל בסינטק תל אביב, ירושלים וחיפה
בימוי: קרן בן-רפאל תסריט: קרן בן-רפאל, אליזה בנרובי
משחק: ז׳ודית שמלה, אריה וולטהרטר, אודיה קורן , ג׳וי ריגר, נתן דטנר, גיל וויס, נעמי לבובסקי.
צרפת, ישראל 2019, 90 דקות, צרפתית, עברית, תרגום לעברית, אנגלית, דרמה
באדיבות עדן סינמה

יובל וז׳ולי מאוהבים. הם גרים בפריז ולא מזמן נולד להם בן ראשון. כשיובל צריך לחזור לישראל כדי לחדש את הויזה שלו, הם מקפידים לשתף אחד את השניה בשגרת החיים והמשפחה באמצעות שיחות וידאו. הצפייה האובססיבית זה בזו וזו בזה מבעד למסך, מתחילה לגבות מיחסיהם מחיר הולך וגדל. האם אהבתם תשרוד את סכנות המרחק?

הבשמים
LES PARFUMS
בימוי: גרגורי מנייה/ תסריט: גרגורי מנייה/ משחק: עמנואל דבוס, גרגורי מונטל, גוסטאב קרברן
צרפת 2019, 101 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, קומדיה
באדיבות Pyramide
אן וולברג (עמנואל דבוס) היא יוצרת בשמים מחוננת ומצליחה וכל ריח שהיא מפיקה נחשב לעילוי ולקסם. לצד כל הכישרון שלה היא דיווה לא קטנה, אגואיסטית ונתונה למצבי רוח משתנים. הנהג החדש שלה גיום, אינו פוחד מפניה ולא מתרגש מהקפריזות שלה. הוא בהחלט יוצא דופן, וקרוב לודאי שזו הסיבה שהיא אינה מפטרת אותו.

♦♦ סרט הנעילה
נאום החתונה
LE DISCOURS
בימוי: לורן טיראר/ תסריט: לורן טיראר/ משחק: בנג'מן לברן, שרה ג'יראדו, קיין חוז'אנדי
צרפת 2020, 87 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, קומדיה
באדיבות קולנוע חדש
אתם מוזמנים לחתונת השנה! הכירו את אדריאן, רווק טרי בן 35, שתקשורת אף פעם לא הייתה הצד החזק שלו. אבל הלילה הכול עומד להשתנות. או שאולי בעצם לא… אחותו עומדת להתחתן, הוא מנסה להחזיר לחיקו את האקסית שלו שבסך הכול רצתה "הפסקה", הארוחה המשפחתית שהוא נקלע אליה היא סיוט בלתי נגמר, ואם כל זה לא מספיק, גיסו לעתיד מבקש ממנו שיכין נאום "קצרצר" ליום החתונה. מה כבר יכול להשתבש? במקרה של
אדריאן – הכול. עיבוד קולנועי שנון, מצחיק ומרגש לרב המכר של הסופר הצרפתי פברייס קארו. הסרט נבחר להשתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2020, והקרנתו בפסטיבל הסרטים הצרפתי היא אחת ההקרנות הראשונות שלו בעולם מול קהל.

המבט של ז'יל קארון – תיעודי
HISTOIRE D’UN REGARD
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם ונסן למיר, מנהל מכון המחקר הצרפתי בירושלים, היסטוריון שהשתתף בהכנת הסרט (השיחה באנגלית)
בימוי: מריאנה אוטרו תסריט: מריאנה אוטרו, ג'רום טונר
צרפת 2019, 93 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, תיעודי
באדיבות משרד החוץ הצרפתי

צלם העיתונות, ז'יל קארון היה רק בן 30 ובשיא הקריירה שלו כאשר נפטר ב-1970 באופן פתאומי בקמבודיה. בחייו הקצרים כצלם, קארון הספיק להיות נוכח באירועים היסטורים משמעותיים: שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, הקונפליקט בצפון אירלנד ומלחמת וייטנאם. כאשר היוצרת מריאנה אוטרו התוודעה לעבודותיו, תפס את תשומת ליבה צילום אחד שהדהד לחייה: אהוב שנעלם והשאיר אחריו רק תמונות כמילים. מריאנה נשאבה לארכיון בן 10,000 תמונות שצילם קארון, ודרך נקודת מבטה הייחודית היא מספרת את סיפורן.

להרשמה

סוף סוף על המסך הגדול, המהדורה ה -18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל!
מה-20 במאי עד ה-5 ביוני 2021
בנוכחות קהל בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות, ראש פינה ובבית התרבות סביון

** מבחר סרטים ב- VOD
סינמטק תל אביב מציע מבחר סרטים מהפסטיבל לצפייה ב- VOD בפלטפורמת הסינמטק בין 26 במאי ל -31 במאי 2021

קולנוע

העשייה הטלוויזיונית בצרפת היא רבה, מיוחדת ומצליחה, רבים מאיתנו מכירים את "10 אחוז" שהפך ללהיט בנטפליקס , ו"בראקו" סדרת המתח שהוצגה בהוט, אבל העשייה היא רבה ומשובחת .
במסגרת הפסטיבל נקרין שני פרקים מן הסדרה "שטח הפקר" שיתוף פעולה ישראלי צרפתי ואמריקאי הסדרה מוקרנת בהוט אבל זו הזדמנות לראות אותה על המסך הגדול. נקרין את חמשת הפרקים הראשונים מן הגרסה הצרפתית של "בטיפול". הבמאים /תסריטאים אריק טולדנו ואוליבייה נקש, יוצרי "מחוברים לחיים" בשיתוף פעולה עם המפיקה יעל פוגל ישראלית הפועלת בצרפת, יצרו גרסה צרפתית ללהיט הישראלי.

בטיפול **
EN THÉRAPIE
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם המפיקה יעל פוגל בסינטק תל אביב וירושלים
בימוי: אריק טולדנו, אוליביה נקש / הפקה: יעל פוגל ולטיסיה גונזאלס/ תסריט: דוד אלקיים, וינסנט פויימירו/ משחק: פיו מרמיי, קרול בוקה, מלני טיירי, רדה קאטב, פרדריק פיירו
צרפת 2021, 130 דקות (26X5), צרפתית, תרגום לעברית, דרמה
באדיבות Films du Poisson & Fédération Entertainment

פריז, 2015. פיליפ דיין הוא פסיכיותרפיסט נודע. משרדו נמצא בסמוך למקום בו התרחשו מתקפות הטרור על העיר. המטופלים שמגיעים לדיין סובלים מפוסט-טראומות בעקבות האירועים הקשים: שוטר ומנתח שהיו בזירת הפיגוע, בן עשרה עם אישיות גבולית ומשפחה צעירה במשבר. עבור דיין זו הזדמנות מחודשת לטפל בעצמו, והוא חוזר למטפלת שלו, אסתר שתעזור לו להתמודד עם רעידת האדמה שפוקדת את חייו. בפסטיבל יוקרנו חמשת הפרקים הראשונים.

שטח הפקר
NO MAN’S LAND
בימוי: עודד רסקין/ תסריט: עמית כהן, רון לשם/ משחק: פליקס מואטי, מלני טיירי, סוהיליה יעקוב
צרפת, בלגיה, ישראל 2020, 90 דקות (45X2), צרפתית, תרגום לעברית דרמת מלחמה
באדיבות הוט, Haut et Court ,Fédération Entertainment
שני הפרקים הראשונים

דרמת מלחמה המתרחשת בסוריה על רקע מלחמת האזרחים. בזמן שמשפחה צרפתית מתאבלת על מותה של בתם בפיגוע התאבדות, אחיה חושד שראה אותה בדיווח חדשותי במזרח התיכון. הוא יוצא למסע מסוכן במטרה למצוא אותה ולהשיב אותה הביתה. בפסטיבל יוקרנו שני הפרקים הראשונים.
הסדרה משודרת בהוט

 

להרשמה

סוף סוף על המסך הגדול, המהדורה ה -18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל!
מה-20 במאי עד ה-5 ביוני 2021
בנוכחות קהל בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות, ראש פינה ובבית התרבות סביון

** מבחר סרטים ב- VOD
סינמטק תל אביב מציע מבחר סרטים מהפסטיבל לצפייה ב- VOD בפלטפורמת הסינמטק בין 26 במאי ל -31 במאי 2021

קולנוע

מארגני הפסטיבל בחרו לכבד את זכרם של שניים מן הגדולים ביותר התסריטאי ז'אן קלוד קארייר שכתב עשרות תסריטים בהם סירנו דה ברז'רק, הפרש על הגג, בריכת שחיה ועוד ושיתף פעולה בצורה הדוקה עם יוצרים כמו לואי בונואל ובמאי התיאטרון פיטר בורק. היוצר נפלא ואיש נהדר שהלך לעולמו לא מזמן הוא הבמאי ברטרן טברנייה, שאף הוא ביקר בארץ כאורח הפסטיבל ואנו נציג שניים מסרטיו השען מסנט פול ושופט ומתנקש.

קסמיו של ז'אן קלוד קרייר

L’ENCHANTEUR **
בימוי: דניאל ז'גי/ תסריט: דניאל ז'גי
צרפת 2009, 52 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, תיעודי
Kuiv Productionsבאדיבות
הסרט מלווה את התסריטאי, הסופר והשחקן ז'אן-קלוד קרייר בתחנות אישיות בחייו; בבית הוריו בדרום צרפת הוא מספר על ילדותו, בפריז על יצירתו ומסעותיו בעולם ובהודו אנו נחשפים לתפיסת עולמו הרוחנית. התוצאה היא הצצה אינטימית ומעוררת השראה לחייו ולשיתוף הפעולה הפורה ורב השנים שלו עם במאי התיאטרון, פיטר ברוק, יוצרי הקולנוע ז'אק טאטי, לואיס בונואל והקומיקאי פייר אטה.

יפהפיית היום
BELLE DE JOUR
בימוי: לואיס בונואל, תסריט: ז'אן קלוד קרייר, לואיס בונואל, משחק: קתרין דנב, מישל פיקולי, ז'אן סורל
צרפת,איטליה, 1967, 100 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה
באדיבות Masha

יצירתו המבריקה והאירוטית של לואיס בונואל (סוד הקסם הבורגני, כלב אנדלוסי) מבוססת על ספרו של ג'וזף קאסל משנת 1928. סוורין, אשה צעירה ויפיפייה מאוהבת בפייר בעלה, מנתח נחמד ומצליח אך די משעמם. לסוורין פנזטיות מזוכיסטיות שהיא מסתירה מפייר אבל גם אינה רוצה שייגע בה. בעקבות סיפור ששמעה על חברה שעובדת כנערת ליווי, היא מחליטה לממש את הפנטזיות שלה בשעות אחר הצהריים בבית הבושת היוקרתי של מאדאם אנאיס. מיצג קולנועי מרהיב של פנטזיה סוריאליסטית וארט פטישיסטי, באמצעותו מגיב הבמאי למערכת הערכים הבורגנית המעוותת. זוכה אריה הזהב בפסטיבל ונציה.

מחוה לברטרנד טברנייה

השען מסנט-פול **
L’horloger de Saint Paul
בימוי: ברטרנד טברנייה
תסריט: ברטרנד טברנייה, ז'אן אורנץ', פייר בוסט
משחק: ז'אן רושפור, פיליפ נוארה, ז'אק דני, איב אפונסו
צרפת 1974, 105 דקות, צרפתית, תרגום לעברית, דרמה
באדיבות עדן סינמה

מבוסס על ה'שען מאוורטון' של ז'ורז' סימנון. סרטו הראשון של טברנייה (דקה לחצות) מספר את סיפורו של מתקן השעונים מישל, אלמן שחי עם בנו ברנרד. מישל (משחק יוצא דופן של נוארה – האלטר אגו של טברנייה), מנהל חיים רגועים ובטוחים עד שיום אחד כל עולמו קורס עליו כשהוא מגלה שבנו יחידו מואשם ברצח. זוכה דב הכסף – פרס השופטים.

השופט והמתנקש **
Le juge et l'assassin
בימוי: ברטרנד טברנייה
תסריט: ברטרנד טברנייה
משחק: פיליפ נוארה, מישל גאלאברו, איזבל הופר
צרפת 1976, 110 דקות, צרפתית, תרגום לעברית ,דרמה
באדיבות עדן סינמה

דרמה מרתקת על דרכיו הפתלתלות של החוק בסוף המאה-19. סמל צבא בדימוס יוצא למסע נדודים בדרום צרפת לאחר שחווה משבר נפשי – מסע שהופך למסכת מחרידה של אונס ורצח של כ-20 ילדים. סביב לכידתו מתארגן צייד אדם בניצוחו של שופט מקומי בעל אספירציות פוליטיות חזקות ביותר. השופט, אותו מגלם פיליפ נוארה לא ייתן לדבר לעמוד בדרך להרשעה והוצאה להורג, גם במחיר עיוותה של מערכת המשפט. פרופיל של רוצח סדרתי שהופך לדרמה פוליטית סוחפת.

 

להרשמה

סוף סוף על המסך הגדול, המהדורה ה -18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל!
מה-20 במאי עד ה-5 ביוני 2021
בנוכחות קהל בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות, ראש פינה ובבית התרבות סביון

** מבחר סרטים ב- VOD
סינמטק תל אביב מציע מבחר סרטים מהפסטיבל לצפייה ב- VOD בפלטפורמת הסינמטק בין 26 במאי ל -31 במאי 2021