קריאה מבויימת: "אחד משנינו" מאת ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה

אמנות הבמה

קריאה מבויימת

"אחד משנינו"
מחזה מאת ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה, מוצג בישראל במסגרת אירועי יום השואה

יום ראשון 16 באפריל בשעה 19:00
תיאטרון הבימה | תל אביב


המכון הצרפתי בישראל ותיאטרון הבימה בתל אביב מציגים לרגל אירועי יום השואה ולראשונה בישראל, את קריאה מבויימת של "אחד משנינו" מאת ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה, ביום ראשון ה-16 באפריל בשעה 19:00. המחזה, שפורסם בהוצאת Editions Portaparole, מעמיד על הבמה דיאלוג דמיוני בין שתי דמויות היסטוריות ומובילות ברזיסטנס הצרפתי, לאון בלום וז'ורז' מנדל. השניים נכלאו ב-1943 על ידי הגרמנים ואחד מהם הוצא להורג. המחזה יוצג בעברית עם כתוביות בצרפתית, בנוכחות שגריר צרפת בישראל מר אריק דנון (Eric Danon) והמחזאי, מר ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה (Jean-Noël Jeanneney). 

לאון בלום וז'ורז' מנדל, שהוסגרו על ידי משטר פטן לגרמנים, נכלאו בבית קטן בקרבת מחנה הריכוז בוכנוולד ושהו בו קרוב ל-14 חודשים, החל מאביב 1943. השניים תיארו לעצמם שירצחו כתגובת נקם על פעולות המחתרת. ז'ורז' מנדל הוא זה שנמסר בסופו של דבר לכוחות המליציה שהוציאו אותו להורג במעבה יער פונטנבלו, בתאריך ה-7 ליולי 1944. לאון בלום שציפה לגורל דומה, שרד. שני האישים, נעים בין ייאוש לתקווה, מנהלים דיון סביב תפיסות מדיניות ופוליטיות, ומהדהדים את דברי מוריהם הגדולים: ז'אן ז'ורס עבור האחד וקלמנסו עבור השני. נדמה שהדיאלוג, המתקיים ביומיים שקדמו לרציחתו של ז'ורז' מנדל, מתנהל כרב-שיח בארבע קולות.  

ההצגה בגילומם של השחקנים כריסטוף ברבייה (Christophe Barbier) ועמנואל דשארטר (Emmanuel Dechartre), הוצגה למעלה מ-175 פעמים בתיאטרון פטי מונפרנאס בפריז. היא הוצגה גם בתיאטרון Théâtre du Rond-Point (פריז) ובתיאטרון Chien qui fume (פסטיבל אביניון-אוף  בשנת 2021).

ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה, מחבר המחזה, היה פרופסור להיסטוריה פוליטית באוניברסיטת סייינס-פו בין השנים 1977-2011, מילא תפקידים ציבוריים רבים, ביניהם כנשיא רדיו צרפת, נשיא הספרייה הלאומית של צרפת, והיו לא תפקידים בשתי ממשלותיו של פרנסואה מיטראן. כיום הוא מפיק את התוכנית Concordance des temps בתחנת פרנס-קולטור בכל יום שבת. 

"אחד משנינו" בתיאטרון הבימה | תל אביב
תרגום לעברית: מולי מלצר
במאית: מאיה בואנוס
שחקנים: דב רייזר ואבישי מרידור

 


מידע כללי

קריאה מבויימת
"אחד משנינו"
מחזה מאת ז'אן-נוֹאֶל ז'אנְנֶה
לרגל אירועי יום השואה

יום ראשון, 16 באפריל, 19:00 בערב.
תיאטרון הבימה | כיכר הבימה, תל אביב

ההצגה בעברית, בליווי כתוביות בצרפתית

מידע ורכישת כרטיסים באתר של תיאטרון הבימה