תערוכה: בפריים ובחיים

הרצאה

בפריים ובחיים
מרוקו: אופנה, לבוש וזהות
אוצרות: ד"ר רחל גץ סלומון וחנה אסולין
מה-9 בספטמבר 2024 עד 15 בפברואר 2025
**פתיחה**יום שני, 9.9.2024, בשעה 18:00
המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, מתחם המוזאונים, באר שבע.


המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר שבע והמוזאון לאמנות ולהיסטוריה של היהדות בפריז, מתכבדים להזמינכם לתערוכה "בפריים ובחיים, מרוקו: אופנה, לבוש וזהות" במסגרת שת"פ שיזם המכון הצרפתי בישראל.

התערוכה מתבססת על התפיסה כי לבוש מלמד ומפגיש בין ערכים ונרטיבים היסטוריים. מבטא ומזין יחסי גומלין בין מעמדות, שואב השראה מהשפעות בין-תרבותיות ומסמן אותן בבגד.
התערוכה, שאינה מציגה את הבגד כפריט לבוש גרידא, מציעה נקודת מבט שראשיתה בעולם התרבות. התערוכה כוללת שני אוספים שהקווים המקבילים ביניהם מאפשרים סקירה היסטורית רחבה ועכשווית בין עולם הצילום ומורשתו לבין עולם עיצוב האופנה.

התערוכה בת שני חלקים מזמינה את הקהל להיחשף לעולם הסמלי של הבגד ולגווניה השונים של תרבות מרוקו כפי שהיא באה לידי ביטוי באובייקטים הלבישים מתחילת המאה הקודמת.

בחלקה הראשון של התערוכה יוצגו כ-60 תצלומים נדירים שצולמו בשנות ה-30, על-ידי הצלם והאתנוגרף הצרפתי ז'אן בזאנסנו, במהלך ביקורו בקהילות היהודיות השונות במרוקו.

בחלקה השני של התערוכה יוצגו דגמים של המעצבות סתיו אלפסי ונטע איטח. שתי המעצבות, בנות לדור השלישי לעולים ממרוקו, ומשם הן שואבות יחד את השראתן.
התערוכה בתמיכה של קרן ג'קלין דה-רומילי בחסות קרן צרפת, היא פרי אוצרות משותפת של הצלמת חנה אסולין שיזמה את תערוכת צילומיו של ז'אן בזאנסנו (1902-1992) במוזיאון לאמנות ולהיסטוריה של היהדות בפריז ושל ד"ר רחל גץ סלומון, ראש החוג לעיצוב אופנה באוניברסיטת חיפה.

על האוצרות:
ד"ר רחל גץ סלומון היא ראש החוג לעיצוב אופנה באוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטור שלה נכתבה במסלול לעיצוב שבפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, והיא עוסקת באופנה וזיכרון. רחל היא חוקרת אופנה ותרבות, מנחת פודקאסט אופנה, כותבת ומבקרת בעיתונות הכתובה ובטלוויזיה, סופרת, יוצרת ואוצרת, זוכת פרס ברנר לספרות לשנת 2023. מחקריה פורסמו והוצגו בארץ ובעולם.

חנה אסולין היא צלמת ועומדת מאחורי התערוכה "יהודי מרוקו, 1934-1937, תצלומים מאת ז'אן בזאנסנו", שהוצגה במוזיאון MAHJ, בפריז מה-30 ביוני 2020 עד ה-18 באפריל 2021.

מידע כללי

בפריים ובחיים
מרוקו: אופנה, לבוש וזהות
אוצרות: ד"ר רחל גץ סלומון וחנה אסולין
מה-9 בספטמבר 2024 עד 15 בפברואר 2025
המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, מתחם המוזאונים, באר שבע.


**פתיחה**יום שני, 9.9.2024, בשעה 18:00


שעות פתיחת הגלריה:
ראשון עד חמישי: 9:00 עד 18:00.
שישי: 9:00 עד 13:00.