דוקאביב 2021 , הסרטית הצרפתים בפסטיבל 01.07.21-10.07.21

קולנוע

דוקאביב 2021
הסרטית הצרפתיים בפסטיבל
מה-1 עד 10 ביולי 2021
בסינמטק תל אביב


10 סרטים צרפתים או קופרודוקציות עם צרפת משתתפים במהדורה ה-23 של פסטיבל דוקאביב.  
עמותת דוקאביב מעניקה במה ייחודית – בכל רחבי הארץ – ליוצרי קולנוע דוקומנטרי, מקרבת קהלים חדשים לתחום ומעודדת יצירה המרחיבה וחוקרת את גבולות הז'אנר.

דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, הוא הגדול ביותר בתל אביב והיחיד בישראל המוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי והוא בין הפסטיבלים המוערכים בתחומו. הפסטיבל מציג מדי שנה למעלה ממאה סרטים חדשים מהארץ ומהעולם במסגרת תוכנית עשירה ומגוונת. החל משנת 2018, נבחר דוקאביב ע"י האקדמיה האמריקאית לקולנוע (האוסקר) לאחד מהפסטיבלים המובילים שהזוכים בהם כשירים באופן אוטומטי למועמדות לאוסקר. משנה זו הסרטים הזוכים בתחרות הישראלית, הבינלאומית ובתחרות הקצרים זכאים להגיש מועמדותם לאוסקר בקטגוריה הדוקומנטרית.

 

 

להרשמה

דוקאביב 2021
הסרטית הצרפתיים בפסטיבל
מה-1 עד 10 ביולי 2021
בסינמטק תל אביב

הסרטים בשפת מקור עם כתוביות בעברית

 

קולנוע

אקג'י, נשימת ההר (2020) – בימוי, תסריט, עריכה, צילום ועיצוב פסקול: Mélanie Schaan, Corentin Leconte
צרפת 2020, 72 דקות, יפנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בין העצים העצומים המכסים את ההר, בנוף פראי מרהיב שלא מפסיק להשתנות, עומדת הבקתה הקטנה שבה חיים אקֶג'י ואסאקו. הצייר היפני הנודע מבלה את ימיו בין שבילי היער ביצירה ופולחן, תרגול ומדיטציה, בעת שזוגתו מלקטת צמחים ומכינה מהם פיגמנטים לציור. הם מוקפים בחתולים ובחיות בר, ונוהגים באלה ובאלה כשותפים, ומתוך התחשבות הדדית. שגרת החיים שלהם מלאה טקסיות ותואמת את עונות השנה, עד שנדמה שהם מתמזגים לחלוטין בנופים האדירים האלה.

אנטילופות (2020) – בימוי ועריכה: Maxime Martinot
צרפת 2020, 8 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בסיפורה המצמרר של מרגריט דיראס, אלפי אנטילופות דוהרות מכל רחבי היבשת אל גורלן הבלתי נמנע. כשהטבע והאדם נפגשים בצילומי רחפן מהפנטים מיוטיוב, מחלחלת אט אט השאלה מי עוקב אחרי מי, לאן אנחנו דוהרים, ומה צפוי לנו בעולם כזה?

ציפורי אמריקה (2021) – בימוי וצילום: Jacques Lœuille
צרפת 2021, 83 דקות, אנגלית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כשג'ון ג'יימס אודובון יצא בראשית המאה ה-19 למסעותיו, הוא שב עם אלבום ציורים מופלא שהעניק לו את התואר "הצפר הראשון בעולם". אוסף ציוריו, "ציפורי אמריקה", נחשב עד היום לסמל עושרו של הטבע האמריקני (ועותק שלו נמכר לא מזמן בסות'ביס ב-7,321,250 ליש"ט). אבל שלא כציפורים המצוירות – הציפורים האמיתיות, המעופפות והמצייצות, הלכו ונעלמו עם השנים, ככל שהתיעוש והעיור פלשו אל אזורי המחיה שלהן והחריבו אותם. הסרט לוקח אותנו למסע לאורך המיסיסיפי, המשווה בין תגליותיו של אודובון ובין המציאות הנוכחית. מסע טבול בפולקלור, אנקדוטות פוליטיות ומאבקים חברתיים, המספר את ההיסטוריה האמריקנית מנקודת מבטו של הטבע ההולך וכלה.

אל סיקאריו – וידויו של רוצח שכיר (2010) – Tamara Stepanyan
צרפת / ארצות הברית 2010, 84 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית
וידוי מצמרר ולעתים קשה לצפייה, מפיו של רוצח שכיר שאחרי 20 שנות שירות בקרטל הסמים המקסיקני החליט
לפרוש, ומאז הוצעו על ראשו רבע מיליון דולר. הסרט כולו מצולם בחדר במוטל, בו הוא עינה בעבר איש עסקים שנחטף, ולכל אורכו פניו של הרוצח מוסתרות היטב. בין אצבעותיו שנטלו חיים למאות, מונח טוש שחור בעזרתו
הוא משרטט במחברת ומדגים בדיוק מקפיא איך הוא וחבריו חטפו, עינו, חנקו, הטבילו במים רותחים ורצחו את
קורבנותיהם. כל זאת נעשה בשיתוף פעולה עם בכירים במשטרה המקסיקנית והאמריקאית, מה שמסביר מדוע, למרות כל מה שעשה, רשויות החוק לא מחפשות אחריו: אין לפושע הבכיר הזה שום רישום פלילי.

אחרון ההילבילים (2020) – בימוי: Diane Sara Bouzgarrou et Thomas Jenkoe 
צרפת / קטאר 2020, 78 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית
אבותיו של בריאן ריצ'י הגיעו למזרח קנטקי כחלוצים, בניהם עבדו כפועלים במכרות והוא עצמו מתחזק בקושי את מה שנותר מהחווה המשפחתית. "תוך שלושה דורות הפכנו מחלוצים לפועלים שחורים ואז לאנשים מיותרים", הוא אומר, באחד מהרגעים הרבים בסרט שבהם הוא בוחן בכנות ובאומץ את המציאות שבה הוא חי.

האיש שמצייר טיפות מים(2020) – בימוי: Oan Kim & Brigitte Bouillot
צרפת / דרום קוריאה 2020, 79 דקות, צרפתית וקוריאנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
הצייר הקוריאני המוערך קים צ'אנג-יול לא דיבר הרבה. הוא העדיף לשתוק, ולצייר. טיפות מים היו מוטיב חוזר ביצירתו, אבל רק אחרי גיל 90, כשבנו, הבמאי אואָן קים, החל ללוות אותו במצלמתו, נחשף אט אט סיפור חייו והתבררה המשמעות העמוקה של טיפות המים הללו. הצייר הקשיש חווה בחייו טלטלות חוזרות ונשנות, נעצר, נמלט, חצה גבולות ובנה את חייו שוב ושוב ושוב.

קול דומם (2020) – בימוי: Reka Valerik
צרפת / בלגיה 2020, 51 דקות, אנגלית, צ'צ'נית וצרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מאז שנמלט ממולדתו, צ'צ'ניה, חאוואג' אינו מסוגל לדבר. הוא איבד את קולו כשאחיו, שגילה כי חאוואג' הוא הומו, הבטיח לרצוח אותו. איומים כאלה אינם נדירים בצ'צ'ניה מאז עלה לשלטון רמזן קדירוב, וחאוואג' אינו היחיד שנאלץ לברוח ולהסתתר, אך מאחר שהיה ספורטאי מבטיח, אלוף באמנויות לחימה, ישנו חשש אמיתי שגם במקלט שמצא בבלגיה יהיו מי שיזהו אותו, ויהיו מי שינסו לחסל אותו שם.

מתחת לאדמה (2020) – בימוי: Hovig Hagopian
צרפת 2020, 21 דקות, ארמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
במערות האפלוליות של מכרה מלח בארמניה, בעומק של 230 מטרים מתחת לקרקע, רופאה בחלוק לבן וקסדה מצווה על הפציינטים לקפץ ולנופף בידיים. בעולם הקסום-הזוי הזה, האוויר הספוג במינרלים אמור לרפא אותם מבעיות נשימה.

לא יהיה עוד לילה (2020) – בימוי: Eleonore Weber
צרפת 2020, 77 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית ובאנגלית
כל מקור אור מסנוור אותם, ניסיון לראות את המטרה בקלוז-אפ מעורר בחילה, והקול היחיד שהם שומעים הוא רעש הירי שלהם עצמם. טייסים במסוקי סיור אמריקאיים וצרפתיים באזורי לחימה בסוריה, עירק ואפגניסטן, נושאים את הכוונת והמצלמה על הקסדה.

כשהיער בוקע מהים (2020) – בימוי: Guangli Liu
צרפת 2020, 21 דקות, סינית, כתוביות בעברית ובאנגלית
מעט מאוד עדויות מצולמות נותרו מרצח העם שביצעו הקמר רוּז׳ בקמבודיה. הסרט משתמש בשפה ויזואלית מקורית כדי לבנות יקום רב-ממדי מתוחכם שבתוכו יכול אחד השורדים, סיני שהצליח לברוח לאירופה, לשחזר את זיכרונותיו לפני שיתפוגגו.

 

להרשמה

דוקאביב 2021
הסרטית הצרפתיים בפסטיבל
מה-1 עד 10 ביולי 2021
בסינמטק תל אביב

הסרטים בשפת מקור עם כתוביות בעברית