השקת קלאב 7, מועדון הסרטים של המכון הצרפתי בתל אביב

קולנוע

קולנוע

השקת קלאב 7, מועדון הסרטים של המכון הצרפתי בתל אביב
מפגש חודשי | הקרנה בכל יום שלישי האחרון של החודש

הקרנה ראשונה ביום שלישי 31 בינואר 2023, בשעה 19:30
אודיטוריום המכון הצרפתי בתל אביב | שדרות רוטשילד 7


כבר זמן רב שאנחנו שוקדים על הרעיון, והנה: המכון הצרפתי של תל אביב שמח להודיע על פתיחת מועדון סרטים, באודיטוריום מודרני עם ציוד סאונד והקרנה חדש. החל מיום שלישי ה-31 בינואר 2023, בשעה 19:30, ובכל יום שלישי האחרון של החודש, נפגשים במכון הצרפתי בתל אביב להקרנת סרט צרפתי. לפני ההקרנה יוצג סרט ישראלי קצר, ולאחריו, בכפוף למפגשים, דיון על הסרט. הכניסה חופשית. חובבים, סקרנים, מומחים או בקיאים פחות, כולם מוזמנים!

בנוסף לרצון להפגיש את חובבי הקולנוע מתל אביב ומחוצה לה, לה קלאב 7, מפגש הקולנוע החודשי החדש של המכון הצרפתי של תל אביב, מבקש לשחזר את חווית מועדון הקולנוע המשלב מפגשים נעימים עם צפייה ראשונה או מחודשת בסרט. בכל אחד מהמפגשים במועדון קלאב 7, יוצגו סרט צרפתי קלאסי ולפניו סרט ישראלי קצר, במעין דיאלוג בין שני פרויקטים קולנועיים משתי מדינות ומרחבי זמן שונים. כל עוד הדבר יהיה אפשרי, במאי או במאית הסרט הקצר יגיעו להציג את סרטיהם.

לכבוד הטרימסטר הראשון יציג מועדון קלאב 7 תוכניה של סרטים צרפתים משנות ה-40. תקופה בה הקולנוע הצרפתי התמודד עם הנוראה שבמלחמות. למרות אירועי התקופה הקולנוע לא רק שרד אלא מצא דרכים להתחדש ולהפיק יצירות מופת המעידות על עושר יצירתי מרשים. סרטי פנטזיה ("Les Visiteurs du Soir"), דרמה ("Goupi Mains rouges"), מיתוס חברתי ("La Bataille du Rail"), פסימיות ("Panique"), או שמחה מתפרצת שלאחר המלחמה ("Rendez-vous de Juillet"), מסרט היסטורי ועד סרט בלשי ("Le Corbeau"). התקופה ידעה יצירתיות שאין שני לה. האולפנים הצרפתיים, שנשלטו ובחלקם גם מומנו על ידי הכיבוש הגרמני, הפיקו יותר ממאתיים סרטים במהלך המלחמה על מנת להסיח את דעת האזרחים הצרפתים מחיי היומיום הקשים. העשור הזה ראה בצמיחתם של יוצרי קולנוע וכוכבים בלתי נשכחים ובלידתם של חדשים כגון אדוויג' פוייר, אנרי דקואן, סוזי דלייר, מדלן רנו, פייר פרנה, מוריס טורנר או פייר בראסר… במאי קולנוע ענקים כדוגמת: קלוזו, ברסון, גרמיון, קוקטו, קרנה, קלמנט, כבשו את קדמת הבמה יחד עם הכוכבים החדשים כגון: סימון סיניורה, ז'ראר פיליפ או ז'אן מארה ועוד… נציגי קולנוע צרפתי, בעלי מוניטין שחרגו מעבר לגבולות צרפת וזהרו לתקופה ארוכה.

בטרימסטר הראשון שלאחר השקת המועדון מבקש קלאב 7 להציג את התקופה השופעת ביצירתיות ובניגודים, עם סרטים של שלושה יוצרי קולנוע ענקיים, כל אחד עם צוות ומבע קולנועי הקושר אותו לתקופתו: חקירה משטרתית בסרט "הרוצח גר במספר 21" מאת אנרי-ג'ורג' קלוזו, דרמה רומנטית עם הסרט "אורות קיץ" מאת ז'אן גרמיון, ודרמה פואטית עם הסרט "ילדי גן העדן" מאת מרסל קרנה, שנבחר לסרט הטוב ביותר בכל הזמנים על ידי הביקורת הצרפתית לרגל חגיגות מאה השנים להיווצרות אמנות הקולנוע.

להרשמה

אודיטוריום של המכון הצרפתי בתל אביב | שדרות רוטשילד 7

סרטים קצרים בעברית, כתוביות באנגלית
סרטים בצרפתית, כתוביות באנגלית

כניסה חופשית

הזמנה מראש חובה ב-Event Brite

לוח הקרנות – טרימסטר ראשון:

יום שלישי, 31 בינואר 2023, בשעה 19:30

"הרוצח גר במספר 21" מאת אנרי-ג'ורג' קלוזו

ולפניו הסרט הקצר "שחיטה" מאת דין גולד

יום שלישי, 28 בפברואר 2023, בשעה 19:30

"אורות קיץ" מאת ז'אן גרמיון

ולפניו הסרט הקצר "עקבות" מאת עומר וייס

מבוטל | יום חמישי, 20 באפריל 2023, בשעה 19:30
האירוע נדחה. תאריך חדש יפורסם בקרוב באתר שלנו.

"ילדי גן העדן", (תקופות 1 ו-2) מאת מרסל קרנה

ולפניו הסרט הקצר "מיני די.וי." מאת שאולי מלמד

קולנוע

SHEHITA
de Dean Gold
Canada | Hebrew | 2020 | 19min | Documentary | Drama, Jewish
A Yiddish-speaking Jewish community in Quebec begins to unravel after a horrific discovery stirs up demons of the past.
Dean Gold is an Israeli-Canadian Director based out of Toronto. His previous short films include SHEHITA (Winner of Best Short Film award at Toronto Short Film Festival 2018, Best Dramatic Short Film Award at Stockholm Independent Film Festival 2018,) and FRAGMENTS OF JERUSALEM (Haifa International Film Festival 2019, Hot Docs International Film Festival 2020.)


TRACES
d’Omer Weiss
A divided family must face the consequences of the father’s decision to take his own life.
Screening in the presence of Omer Weiss. Discussion with the director. 


MINI DV
DIRECTOR: SHAULY MELAMED
PRODUCER: KOBI FARAG
WRITER: SHAULY MELAMED
ISRAEL, 9 MINS
Two months after his father passed away, twelve-year-old Shauly receives his first video camera. Fourteen years later he finds the recordings. From his mature point of view, Shauly returns to the child he once was. He looks at his first cinematic attempts and discovers, amongst the tapes he forgot he had filmed with his friends, recordings that hid his biggest secret.
Shauly Melamed born in Tel Aviv, Israel, in 1993. Before applying to the Steve Tisch School for Film and TV, Shauly worked as an editor in the Israeli award-winning television satire shows – Gav Ha’uma, and in the popular Israeli radio station – Galei Zahal. Today Shaul works as an editor in the documentary production company – Ben Mayor & Farag Films. His first two short films “Out of Breath” (2017) and “The First Day of April” (2018) were screened in festivals over the world, and won prizes.

להרשמה

אודיטוריום של המכון הצרפתי בתל אביב | שדרות רוטשילד 7

סרטים קצרים בעברית, כתוביות באנגלית
סרטים בצרפתית, כתוביות באנגלית

כניסה חופשית

הזמנה מראש חובה ב-Event Brite