פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה

קולנוע

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה
הסרט הצרפתי "סן-עומר" של הבמאית אליס דיופ יוקרן בפתיחת הפסטיבל 
המכון הצרפתי בישראל תומך בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה 2022
אורחות: השחקנית גוסלג'י מאלאנדה ("סן-עומר") והבמאית ליז אקוקה ("הכי גרועים")
מ-9 ועד ה-19 בנובמבר 2022
שמורת טבע עשוש, מדבר הערבה


פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה, המתקיים מדי שנה בחודש נובמבר, בלב שמורת הטבע עשוש, יתקיים השנה בתאריכים 9 עד 19 בנובמבר 2022. השחקנית הצרפתייה גוסלג'י מאלאנדה ("סן-עומר") והבמאית הצרפתייה ליז אקוקה ("הכי גרועים") יהיו אורחות הפסטיבל שמציע בתוכנייתו חמישה סרטים צרפתיים, בתמיכת המכון הצרפתי בישראל.

כל מי שהשתתף בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה זוכר את המרחב העצום בו היה שרוי, את המסך הענק הנטוע בלב הגבעות המדבריות ומאיר את העמק. לצורך ההקרנות, הפסטיבל משתמש בציוד טכנולוגי חדיש המאפשר צפייה וקשב מקסימלי. בנוסף לסרטים המגיעים מכל רחבי העולם, מציע הפסטיבל בכל שנה גם מפגשים עם יוצרי קולנוע ישראלים וזרים.

המכון הצרפתי בישראל תמך בפסטיבל במהדורותיו הקודמות, וגם השנה הוא מסייע בהגעתן של שתי אורחות צרפתיות וחמישה סרטים צרפתיים. גוסלג'י מאלאנדה, כוכבת הסרט "סן-עומר" בבימויה של אליס דיופ (2022), תתארח בהקרנת הסרט ב-11 בנובמבר בשעה 21:30, וליז אקוקה, במאית הסרט "הכי גרועים" תתארח בהקרנת סרטה ב-18 בנובמבר בשעה 19:00. שלושת הסרטים הצרפתיים הנוספים שנבחרו להופיע בפסטיבל הם: "ילדים של אחרים" בבימויה של רבקה זלוטובסקי בכיכובם של השחקנים וירג'יני אפירה ורושדי זם, "ההר" בבימויו של תומאס סלבדור, שהוצג גם בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה האחרון, והסרט "שני צידי הלהב" בבימויה של קלייר דניס בכיכובם של וינסנט לינדון וג'ולייט בינוש.

 

 

להרשמה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה
מ-9 ועד ה-19 בנובמבר 2022
שמורת טבע עשוש, מדבר הערבה

קולנוע


"סן-עומר" בימוי: אליס דיופ
משחק: Kayije Kagame, Guslagie Malanda, Valérie Dréville
לאחר שזכה בפרס הבימוי בוונציה והוכרז כמועמד הצרפתי לאוסקר, "סן-עומר" יפתח את המהדורה ה-11 של פסטיבל הסרטים ערבה, בהקרנת הבכורה הישראלית שלו. ראמה, סופרת ועתונאית צעירה ומצליחה, יוצאת לסן-עומר, עיירה בצפון צרפת, במטרה לסקר את משפטה של לוראן קולי, נערה מהגרת מסנגל, שלכאורה רצחה את בתה התינוקת. הנערה מודה באשמה, אבל לא מספקת שום הסבר על הנסיבות והמוטיבציה שהביאו אותה למעשה הנורא. ראמה, שהגיעה מתוך רצון לכתוב יצירה הנשענת על המיתוס הקדום של מדיאה, נמשכת אל המציאות העכשווית הנחשפת אט אט במהלך הדיונים באולם המשפט. ההריון הצעיר שלה עצמה ועברה של אמה כמהגרת מאפריקה, הופכים להיות נקודות המוצא לחיבור הגורלות שבין העיתונאית והנאשמת הצעירה. 
>>> הקרנה: רביעי, 9.11.22, 20:30
>>> הקרנה: שישי, 11.11.22, 21:30 – בנוכחות השחקנית הראשית
להזמנת כרטיסים



"ילדים של אחרים" בימוי: רבקה זלוטובסקי
משחק: Virginie Efira, Roschdy Zem, Anne Berest
כשאהבה חדשה פורצת אל חייה העשירים והמלאים של רייצ'ל, מורה פריזאית שחגגה לא מזמן את יום הולדתה ה-40, היא מתחילה להרגיש שאולי זו ההזדמנות האחרונה שלה להיות אמא.
אבל יחד עם עלי, הבחור החדש, נכנסת לחייה של רייצ'ל עוד אהבה חדשה ומפתיעה- לילה, בתו בת ה-4, והרצון להיות אמא בעצמה לרגע אחד נדחק הצידה.
רייצ'ל ולילה הולכות ונקשרות זו לזו: היא משכיבה אותה לישון בלילה, היא אוספת אותה מחוג ג'ודו, והיא אוהבת אותה כאילו הייתה ביתה שלה. אבל במערכות יחסים כמו במערכות יחסים, לא תמיד הכל הולך כפי שתוכנן…
>>> הקרנה: שישי, 11.11.22, 17:00
להזמנת כרטיסים



"ההר" בימוי: תומס סלבדור
משחק: Thomas Salvador, Louise Bourgoin, Martine Chevallier, Laurent Poitrenaux, Andranic Manet
פייר מגיע לשאמוני, בירת האלפים הצרפתיים, להעביר מצגת ללקוחות. במהלך הפגישה הוא מהופנט כשהוא רואה מן החלון את הפסגה המושלגת של המון בלאן. הצוות שב לפריז אך פייר נשאר, מצטייד ויוצא למחנאות בהרים. הזמן חולף, הוא מתאקלם ורוקם קשר מהוסס עם לאה, השפית של מסעדת תחנת הרכבל. ובינתיים, בהר, יש מפולות של סלעים ואורות מנצנצים.
הקרנה: ראשון, 13.11.22, 17:00
להזמנת כרטיסים



"הכי גרועים" בימוי: ליז אקוקה, רומאן גרה
משחק: Mallory Wanecque, Timéo Mahaut, Johan Heldenbergh
כדי שהסרט החדש שהוא מצלם ישקף לצופים אותנטיות בלתי מתפשרת וייתפס כדבר האמיתי, עורך גבריאל, במאי בלגי, מבחני מסך לנערות ונערים משכונת פועלים בעיר הספר בולון-סור-מר בצפון צרפת, ומתמקד ב"הכי גרועים", ילדים ונערים בעלי רקע קשה שיהלום את החומרים הקולנועיים מהם יורכב סרטו הראשון. המתבגרים הצעירים הופכים מול עיניו של הבמאי ומול קהל הצופים לשחקניות ושחקנים, שסיפוריהם האישיים משתלבים באלה הבדיוניים של התסריט ומייצגים נאמנה את המציאות הקשוחה בה הם חיים, ושיוצר הסרט משתמש בה כתפאורה המתקפת את העמדות החברתיות והקולנועיות שלו.
הקרנה:שישי, 18.11.22, 19:00 – ההקרנה בנוכחות הבמאית
להזמנת כרטיסים



"שני צידי הלהב" – בימוי: קלייר דניס
משחק: Juliette Binoche, Vincent Lindon, Grégoire Colin
סרטה של הבמאית הצרפתיה הוותיקה והמוערכת קלייר דני, שזכתה על עבודתה זו בפרס הבמאית הטובה ביותר בפסטיבל ברלין, הוא דרמה רגישה על יחסים משתנים, אותה כתבה יחד עם שותפתה ליצירה כריסטין אנגו. ז'ולייט בינוש האחת והיחידה מגלמת את שרה, שדרנית רדיו, המופתעת לראות יום אחד את המאהב שלה לשעבר, פרנסואה, חולף ברחוב. בצירוף מקרים, לכאורה, פונה אותו פרנסואה, אל מי שהיה בעבר חברו הטוב ביותר והיום הוא בעלה האוהב של שרה, ז'אן, ומציע לו להצטרף אליו להרפתקה עסקית חדשה. חיי הנישואים הנינוחים של שרה וז'אן מתערערים ונקלעים לסחרור עם שובו של ז'אן לחיי שניהם, ומול עיני הצופים מתרקם משולש רומנטי חדש-ישן, מסקרן ורווי יצרים.
הקרנה: שבת, 19.11.22, 19:00
להזמנת כרטיסים

להרשמה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה
מ-9 ועד ה-19 בנובמבר 2022
שמורת טבע עשוש, מדבר הערבה