או לה לה ! 2022

קולנוע

/ קולנוע
או לה לה! 
מהדורה ה-6 של הפסטיבל פסטיבל הקומדיות הצרפתיות
מה-18 בינואר עד ה-8 בפברואר 2022
סינמטק תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, שדרות וגלובוס אשדוד


חברת עדן סינימה מציעה לכם את המהדורה ה-6 של פסטיבל "או לה לה", פסטיבל הקומדיות הצרפתיות,  בסיוע של המכון בצרפתי בישראל, יוניפרנס פילמס ו- tv5 monde.
מבחר עשיר של 12 סרטים שיעוררו את הסקרנות שלכם ויסייעו להפוך את החיים שלכם לקלים הרבה יותר. אנו פותחים עם סרטו החדש של אריק לבאן "לעבור לגור עם הבת שלי", קומדיה משפחתית ומשעשת (אפילו שהיא מתארחת אצלכם היא תמיד מרגישה בבית שלה) סרט המשך לסרט שפתח את הפסטיבל לפני מספר שנים :"לחזור לגור עם אמא" , והפעם האמא באה לגור עם הבת בגלל שיפוץ. זה היה אמור להיות רק לכמה ימים.

אל תפספסו את "סוכן חשאי 117 מאפריקה באהבה", בבימוי ניקולא בדוס, הרפתקאותיו של הסוכן החשאי שנוצר ב- 1949 על ידי הסופר ז'אן ברוס בספריו.
"של מי הבדיקה?" של עמנואל פולן ארנו, מציג בהומור ועדינות את הקשרים המסובכים במשפחה וזוגיות באמצעותה השחקנים הנהדרים פיליפ קתרין ואלכסנדרה לאמי .

להרשמה

או לה לה! 
מהדורה ה-6 של הפסטיבל פסטיבל הקומדיות הצרפתיות
מה-18 בינואר עד ה-8 בפברואר 2022
סינמטק תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, שדרות וגלובוס אשדוד

קולנוע


לעבור לגור עם הבת שלי – סרט פתיחה
בימוי אריק לבאן, תסריט : אריק לבאן , ברונו לבאן , הקטור קביו רייס, שחקנים: ז'ןזיאן בלאסקו, עמנואל סנייה, ג'רופ קומנדר , לין רנו.
צרפת 2021, 98 דקות, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות עדן סינימה.
לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט ל"חזור לגור עם אמא", הסרט שפתח את פסטיבל הקומדיה הצרפתי בשנת 2016 נוטל אריק לבאן את הדמויות מן הסרט הקודם ומשנה את הסיטואציה.
הפעם הדירה של האם ז'קלין עוברת שיפוץ רציני, והיא מחפשת מקום מגורים זמני, היא מתנחלת ל"כמה ימים" אצל ביתה הבכורה קרול ובעלה אלן. קרול ואלן נמצאים בתקופת משבר ובמהלכו של טיפול זוגי, אבל ה"כמה ימים", הופכים לכמה חדשים. ז'קלין מתחילה להינות מן המצב ולהפוך את הבית לביתה שלה היא מכינה ארוחות, משתלטת על הטלוויזיה, מארגנת את המטבח. היא כאן ואיש לא יודע כמה זמן זה יימשך,עד שלארוחת חגיגית אמורה להגיע מבית האבות, אמה של ז'קלין, אימת המשפחה .


עם חברים כאלה
בימוי דניאל כהן, תסריט : אוליבייה כהן, פרנסואה דזה, משתתפים: ונסן קסל, ברניס בג'ו, פלורנס פורסטי , פרנסואה דמיאנס.
100 דקות , צרפתית תרגום לעבירת ואנגלית, באדיבות קולנוע חדש.
לאה, מארק, קארין ופרנסיס הם חברים ותיקים, רגילים לבלות בצוותא, כשכל אחד מהם מוצא את מקומו בחבורה. ההרמוניה נסדקת כשלאה, הדיסקרטית שבהם, כותבת רומן שהופך לרב מכר. במקום לשמוח בשמחתה, קנאות וחשבונות מהעבר צצים אל פני השטח וחושפים את הפן האנושי והשברירי כל כך של הרקמה האנושית. קומדיה מעוררת הזדהות ומצחיקה עד דמעות.


רומבה
בימוי ותסריט: פרנק דובוסק, משתתפים : פרנק דובוסק, לונה אספינוזה, ז'אן פייר דארוסין.
103 דקות צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות בתי קולנוע לב.
טוני הוא נהג הסעות של בית ספר יסודי בפרבר צרפתי מנומנם, זאב בודד שחי את חייו לבד ומעדיף את השקט והשגרה הרגועה שלו על חברתם של אנשים. כשהוא מתעורר בוקר אחד לבד לגמרי בבית חולים בלי אף חבר, קרוב או מכר להישען עליו, הוא מבין שמשהו בחייו חייב להשתנות. טוני מחליט לנסות ליצור קשר עם בתו אותה לא ראה מאז שהיא הייתה תינוקת. אבל מאיפה בכלל מתחילים? בשביל להתקרב אליה ולנסות לחדש את הקשר המשפחתי שאבד, טוני מחליט להחליף את מגפי הבוקרים שלו בנעלי ריקוד ומצטרף, בחשש רב, לשיעורי הרומבה שמעבירה בתו האנרגטית ומלאת החיים בפריז השוקקת. הריקוד הזה ישנה את החיים של שניהם.


משפחה ברוטציה
בימוי ז'אן פטריק בנה, תסריט ז'אן פטריק בנה, אלן מודי, משתתפים: אלכסנדרה לאמי, פרנק דובוסק, כריסטין מילה
92 דקות, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות גומון.
יום אחד בני משפחת מורל מתעוררים ומגלים שהם בבעיה , הם מגלים שרוחו של בן משפחה אחד נתקעה בגופו של בן משפחה אחר. שאשא בן השש תקוע בגופו של אבי המשפחה. האבא בגופו של בנו המתבגר הבן הצער בגופה של אחותו, האחות הגדולה בגופה של האם והאם בגופו של שאשא. מבולבלים? גם בני המשפחה – וזו רק ההתחלה.


של מי הבדיקה
בימוי: עמנואל פולן ארנו, תסריט: עמנואל פולן ארנו, נואה דברה, משתתפים: אלכסנדרה לאמי , פיליפ קתרין, מתאו פרז דורה.
79 דקות צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות שראד.
אן קסטיון היא אישה מאושרת, חיי הנישואין שלה עם לורן הם דוגמא להרמוניה, שני בניה הבוגרים מקסימיליאן וסזאר הם בחורים מבריקים ורגשים ופופי מעולם לא מתלוננת על החינוך של אנטואן הבן הצעיר. בסוף שבוע אחד, רגיל כמו כל סופי השבוע, מוצאת אן באמבטיה, בדיקת הריון חיובית, החקירה של אן של מי הבדיקה, הופכת למסע מצחיק.


מבצע סבא
בימוי ותסריט : פילים גויאר, משתתפים: ף ג'ראר לנוון, אוליבייה מרשל, קאמי אוגילאר.
95 דקות, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות גומון.
פרנק וקרין מקבילים הצעה שהם לא יכולים לסרב לה לעבוד על ספינת תענוגות. הבעיה היחידה היא שבתם קמי חייבת להישאר בבית לעבור את בחינות הבגרות שלה. אבל לה יש רעיונות אחרים איך להעביר את הזמן וליהנות ממנו. פרנק מחליט למצוא פתרון ומזמין את אביו אנדרה, קצין משטרה בדימוס, נוקשה וקפדן עם חשיבה צבאית, אין ספק הבחינות של קאמי יהיו הצלחה גדולה. אבל אז נכנס לתמונה הסבא השני, טדי, איש מוחצן ופרוע ומנהל לשעבר של מועדון לילה. מחליט לחזור לצרפת אחרי שנים רבות בחו"ל, טדי הוא היפוכו המושלם של אנדרה הקפדן. החיים ביחד בטוח יהיו מורכבים !


כולם שרים ביחד
בימוי: פאבריס מארוקה, תסריט: פבריס מארוקה , איזבל לזאר, משתתפים : ג'רמי לופז, אליס פול, ארטוס, קלוביס קורניאק.
95 דקות צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות SND.
קיברשן היא עיר תעשייתית בצפון צרפת. לאחר שבית החרושת בו הם עבדו נסגר, פרנק שיש לו תשוקה גדולה לשירים צרפתיים מחליט להציע לחבריו, סופי (בה הוא מאוהב באופן סודי) ז'וזה שיש לו קול של מחבת, וז'אן קלוד, מנהל לשעבור ובחור מעט גאותן. פרויקט מטורף, עסק של מברקים מזמרים, כן אנחנו שרים, מסיבות פרישה, ימי הולדת, מברקי אהבה, כל דבר שאפשר לומר עם שיר מתאים, לאט אט הם מקבלים עוד ועוד הזמנות, אבל בין שירים/ מתח ובעיות במשלוחים, מתחילות לצוץ בעיות שגם התווים לא יוכלו למנוע


סוכן חשאי 117: מאפריקה באהבה
בימוי ניקולא בדוס, תסריט : ז'אן פראנסואה האלין, ז'אן ברוס, משתתפים: ז'אן דוג'רדן, פייר ניניי, פאטו נדאייה
116 דקות , צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות פטה.
הסוכן החשאי OSS 117 חוזר! השנה היא 1981, ויש לו משימה חדשה – יותר רגישה, יותר מסוכנת ויותר לוהטת מאי פעם. הפעם הוא נשלח לאפריקה כדי לאתר את הסוכן הצעיר והמבטיח OSS 1001, שעקבותיו אבדו ביבשת השחורה. ז'אן דוז'רדן הענק חוזר לגלם את איש הביון הצרפתי באפיזודה החדשה של סדרת פארודיות הריגול המצליחה, המבוססת על ספריו של ז'אן ברוס. לתפקיד הסיידקיק לוהק הכוכב העולה פייר ניני. אחרי שני פרקים בבימויו של מישל הזנוויציוס ("הארטיסט"), הפעם גויס למשימה ניקולא בדוס ("התקופה היפה ביותר"), שלגמרי מספק את הסחורה ומגיש סרט שנון, סוחף ומהנה מאוד, שמסרב להיכנע לתקינות הפוליטית של ימינו.


לרקוד ולהתאהב – סרט נעילה
בימוי מישל לרוק, תסריט: מישל לרוק סטפן בן לשן, בהשתתפות: מישל לרוק, תיירי לרמיט, איזבל ננטי ופטריק טימסיט .
105 דקות צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות רד קייפ.
בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח בין מישל לרוק ותיירי לרמיט בסרט "תנו לפרוש בשקט", שפתח את פסטיבל הקומדיה לפני שנתיים. השניים חוזרים לשתף פעולה, הפעם בסרט בבימויה של לרוק ומצרפים שני קומיקאים נהדרים לצוות.
עיבוד לסרט המצליח "אהבה מריקוד ראשון".
לאחר 30 שנות נישואים מגלה סנדרה שבעלה מנהל רומן עם החברה הטובה ביותר שלה. היא עוזבת אותו מיד ובחוסר ברירה חוזרת לעיירת ילדותה בו מתגוררת עדיין אחותה הרווקה. דאני. השתיים שונות לגמרי אחת מן השנייה והמגורים המשותפים יוצרים אי הבנות, אלא שאז דווקא חוג הריקוד בעיירה מחבר ביניהן מחדש, מפיח חיים חדשים בסנדרה, ודרכו היא מבינה כי אף פעם לא מאוחר… להתאהב.

 

להרשמה

או לה לה! 
מהדורה ה-6 של הפסטיבל פסטיבל הקומדיות הצרפתיות
מה-18 בינואר עד ה-8 בפברואר 2022
סינמטק תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, שדרות וגלובוס אשדוד

קולנוע


כל הזהב שבעולם
בימוי: רנה קלייר, תסריט: רנה קלייר ז'אן מרסן, שחקנים: פיליפ נוארה, בורביל, קלוד ריש
90 דקות צרפתית תרגום לעברית, 1961, באדיבות tf1
איש העסקים ויקטור הארדי מעוניין לרכוש את כל האזור סביב הכפר קאבוז, הוא טוען שהוא מעוניין לחזור לטבע, אבל למעשה מעוניין באותו זמן למכור מים מן המעיין של הכפר, שאומרים שיש להם סגולות להארכת חיים. החוואי מתייה ובניו, שכולם מגולמים על ידי הקומיקאי הענק בורביל, מסרבים למכור.


החבצלות
קומדיה משנת 1964, בימוי : ג'ורג' לאוטנר, תסריט : קלרנס ווף וג'ורג לאוטנר, משתתפים : לואי דה פינס , מישל סרו ומיריי דארק.
95 דקות צרפתית תרגום לעבירת ואנגלית, באדיבות tf1.
לרוכב הסוסים ג'ק יש חשבון פתוח עם גנגסטר שרק השתחרר מבית הסוהר . במאבק ביניהם נהרג הגנגסטר וגופתו מושלכת לתיבה של קונטרה באס. יום למחרת באורח מסתורי, נעלמת גופתו של הגנגסטר. אבל מסתבר שבכיסו היה כרטיס זוכה בהימורי מרוץ סוסים בשווי של מעל מיליון. מרוץ מטורף אחרי הכסף מתחיל.


המיליון
בימוי : רנה קלייר, תסריט: רנה קלייר , ז'אן מרסן, משתתפים : אנאבלה, פול אוליבייה , רנה לפברה.
90 דקות , 1931, צרפתית תרגום לעברית, באדיבות tf1.
בזמן שהוא נרדף על ידי גנגסטרים להם הוא חייב כסף, מגלה אמן השקוע בחובות שהוא זכה בלוטו בסך מיליון פלורינים הולנדיים. הוא נזכר שהוא השאיר את הכרטיס הזוכה בכיס הז'קט וכשהוא מחפש אותו כדי להחזיר את החוב הוא מגלה שארוסתו ביאטריס נתנה את הז'קט לפושע שהעביר אותו הלאה, ואז מתחיל חיפוש מטורף אחרי הז'קט שעובר מיד ליד וגלגולים שונים ומשונים, האם יצליח האמן המיוסר לשים יד על הכרטיס הזוכה?

להרשמה

או לה לה! 
מהדורה ה-6 של הפסטיבל פסטיבל הקומדיות הצרפתיות
מה-18 בינואר עד ה-8 בפברואר 2022
סינמטק תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, שדרות וגלובוס אשדוד