"תערוכה: "קול העם – יומן מלחמה

הרצאה

"קול העם – יומן מלחמה" 
אוצרת התערוכה: ניצן שובל-אבירי
מה-8 עד ה-31 באוקטובר 2024
חלל הקבלה של המכון הצרפתי של תל אביב | שד' רוטשילד 7
פתיחה: 8 באוקטובר בשעה 18:00 במכון הרומני וב-19:30 במכון הצרפתי


מוזיאון ינקו-דאדא עין הוד בשיתוף המכון הרומני לתרבות והמכון הצרפתי בתל אביב מציגים את פרויקט קול העם – יומן מלחמה בתל-אביב בשני המוסדות.

שנה חלפה מאז מתקפת שבעה באוקטובר, שהותירה את ישראל המומה, מדממת וחסרת מילים לנוכח הזוועות שהתרחשו. הימים הראשונים לאחר המתקפה אופיינו בשיתוק, אילמות וקושי למצוא את המילים שיבטאו את גודל הכאב וההלם. אך מתוך אותו קיפאון, נבטה באופן כמעט מיידי יצירה חזותית עוצמתית ונרחבת. בתוך ימים ספורים בלבד הוצפו הרשתות החברתיות בדימויים ויזואליים שהתייחסו והגיבו לאירועים בזמן אמת. מטר תגובותיהם של אמנים, מאיירים, מעצבים גרפיים ויוצרים נוספים החל כטפטוף שבמהרה הפך לגשם זלעפות.

בזמן שישראל חוותה את אחד מרגעי המשבר הקשים בתולדותיה, היצירה האמנותית נותרה ערה ורלוונטית מתמיד. בראשית נובמבר, החלטנו במוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד לצאת בקול קורא ולהעלות לעמוד האינסטגרם הרשמי עבודות שהתקבלו מאמנים כתגובה לאסון. מדי יום פורסמו יצירות ששיקפו את מה שקרה, את הלך הרוח הכללי ואת הרגשות המורכבים שהציפו את החברה.
כעת, במלאת שנה לטבח, בחרנו להציג מגוון יצירות, חלקן הוצגו קודם לכן ברשת וחלקן נוצרו במהלך השנה המורכבת והכואבת שחלפה. התערוכה נועדה לא רק לבטא את הזעזוע והכאב אלא גם לתעד את התהליכים המשקפים את פני החברה, ולעתים אף משמשים לעיבוד, התמודדות וריפוי. האמנות משמשת לא פעם את האמנים כמו גם את הצופים המבקשים אותה, כסובלימציה למצב בלתי אפשרי ובלתי נתפש, ולא פעם אף סייעה ועודנה מסייעת ככלי לחשבון נפש והתבוננות פנימית, המאפשר תיעוד חי ונוגע של התקופה.
בתור מוזיאון הפועל לשימור מורשת תנועת דאדא, תנועה שצמחה בתגובה לזוועות מלחמת העולם הראשונה, בחרנו כעת, בשיתוף פעולה עם המכון לתרבות רומניה והמכון הצרפתי, להציג בשלושת המוסדות מקבץ מאותן עבודות.

לצד אלה, יצרה האמנית עדי דרימר, ששרדה את המתקפה בקיבוץ רעים באותו בוקר שבת שחור, עבודת קיר המתייחסת לתכתובת שהתנהלה בקבוצת הווטסאפ של קיבוצה "רעים הבית שלי", במהלך 24 השעות הראשונות של הטבח

 

 

מידע כללי

"קול העם – יומן מלחמה" 
אוצרת התערוכה: ניצן שובל-אבירי
מה-8 עד ה-31 באוקטובר 2024
חלל הקבלה של המכון הצרפתי של תל אביב | שד' רוטשילד 7


**פתיחה**
יום שישי ה-8 באוקטובר בשעה 18:00
במכון הרומני לתרבות בתל אביב – שד’ שאול המלך ,8 בית
אמות משפט, קומה 6

יום שישי ה-8 באוקטובר בשעה 19:30
במכון הצרפתי בתל אביב, שד’ רוטשילד ,7 תל אביב

קבלת קהל בגלריית המכון הצרפתי:
בימי ראשון עד חמישי:
9:00-19:30
ביום שישי:
10:00-12:30