ג׳ניפר אבסירה וז׳וליאן דונאדה – "התיירות שלנו"

אמנות פלסטית

תערוכה
"התיירות שלנו"
סדרת צילומים מאוירת מאת ג׳ניפר אבסירה וז׳וליאן דונאדה
מה-10 במרץ עד ה-29 באפריל 2022
במבואת המכון הצרפתי בתל אביב


המכון הצרפתי בישראל שמח לארח, החל מה-10 במרץ 2022, את התערוכה "התיירות שלנו" המוצעת על ידי האמנית הצרפתית-ישראלית ג'ניפר אבסיסה והבמאי הצרפתי ז'וליאן דונאדה. בין תמונת חופש, האסתטיקה המעודנת של הצילום האדריכלי ובקצה גבול הצילום בעירום, התערוכה של אבסיסה ודונאדה ממוקמת במפגש של שלושת הנושאים האלה, ניגשת בהומור ובקפדנות. , ומשרטטת קרטוגרפיה טעימה של אדריכלות שלאחר המלחמה.

יש שעות שבהן אנו שבים ומעיינים ומהרהרים בצילומי החופשות שלנו. אנו רואים גבר או אשה לבדם. לא אחת גם זוג שמצטלם על רקע סמל אדריכלי מוכר. לפעמים אדריכלות עתיקה כמו הפרתנון או הקולוסיאום. בפעמים אחרות אדריכלות מודרנית יותר כמו הביג בן או מגדל אייפל. בדרך כלל יעמוד המצטלם כמעט דום. ספק דרוך.
על פי רוב בלונג שוט. בדרך כלל יחייך קלות, לא יותר מידי. בכל זאת מדובר ברגע בלתי נשכח: הוא מבקש לחצוב ראיה. לחרוט זכרון מסע בלתי נשכח.

סדרת הצילומים ״התיירות שלנו״ היא שיתוף פעולה בין האמנית הצרפתייה – ישראלית ג׳ניפר אבסירה לבין הקולנוען הצרפתי ז׳וליאן דונאדה. היא מורכבת מעשרות צילומים מרחבי העולם. על פני התצלומים התירותיים נמתחים קווים שנעשו בצבעי יסוד. אבסירה מופיעה תמיד חשופת חזה, אך העירום הצץ כמין הפתעה, חריגה מן התצלום התיירותי השגור, מוסתר מיד על ידי פסי הצבע, כשברקע אדריכלות מודרנית איקונית. לכל מדינה יש את האדריכלים המודרניים שלה. בצרפת אלו קלוד פארן, אמיל איו, לה קורבוזיה, מרסל ברויר, אוסקר נימאיר, פייר דופו, אבל גם ז'ראר גראנוואל, קלוד לה גואס, מישל אולה. בישראל אלו אריה שרון, אלדר שרון, אלפרד נוימן, צבי הקר, דני קרוון, מרדכי בן חורין, שולמית נדלר וישראל גודוביץ'. הסדרה מציגה אדריכלות פוסט מלחמת העולם השנייה. אדריכלות שכיום נוטים לא לאהוב, ושמתגלה כאן במלוא הדרה.
כמו אינטרפרטציה אירונית משועשעת לצילום העירום, אך גם לצילום התיירותי המצולם בחטף, המונומנט בסדרה איננו עתיק ויפה, מושא הצילום מכסה את פרצופה מחד וחושפת את שדיה מאידך. כתמי הצבע של ג'ניפר משתלטים על הצילום. לרגע נדמה כי הכל יוצא משליטה.

ג'ניפר וז'וליאן נודדים בעקבות המונומנטים שמושכים את תשומת הלב שלהם, בין צרפת, ישראל, פורטוגל אנגליה סרביה מרוקו פולין ואיטליה. אף בסופו של דבר לא ניתן להבחין בין המדינות. המשחק הזה של תיעוד חופשות מייצר בדרכו האיטית מיפוי של אותה אדריכלות פוסט מלחמת העולם השנייה שבהם הם מאוהבים.

 

להרשמה

התיירות שלנו
סדרת צילומים מאוירת מאת ג׳ניפר אבסירה וז׳וליאן דונאדה

מה-10 במרץ עד ה-29 באפריל 2022
במבואת המכון הצרפתי בתל אביב – רוטשילד 7

שעות פתיחה: מיום ראשון עד יום חמישי: 9:00-18:00 / יום שישי: 9:00-13:00