המקריות ההכרחית | תערוכה של ג'רלדין קאריו

תערוכה

המקריות ההכרחית
תערוכה של ג'רלדין קאריו

החל מיום חמישי, 8 ביוני 2023
אזור הקבלה של המכון הצרפתי של תל אביב | שדרות רוטשילד 7 תל-אביב
פתיחה ביום חמישי, 8 ביוני בשעה 19:30 (כניסה חופשית)


החל ביום חמישי, 8 ביוני 2023, מארח המכון הצרפתי בתל אביב את התערוכה "המקריות ההכרחית" של האמנית הצרפתייה ג'רלדין קאריו. בתערוכה ארבע מיצירותיה הלקוחות מיריעה רחבה יותר, אותה היא מתארת כמדיטציה על החיים, הזמנה לצופה לתהות אודות חלקי המקרה וחלקי הבחירה החופשית המרכיבים את חייו.

כתמי דיו תלויים באוויר, מחול אווירי של מצבטי ניתוח, מערכת מסוכנת של מקלות דוקים צבעוניים, ג'רלדין קאריו מציגה במיצבים שלה את השבריריות, את חוסר הוודאות של החלקים או הרגעים המתחברים לכדי פסיפס בעל היגיון. חיינו עשויים מחלקים של מקריות וחלקים של בחירות מושכלות, ואלה יוצרים את האופי המורכב של אישיותנו הנובעת באופן ישיר מתוך מלאכת המחשבת הזאת. האישיות נרקמת באור ובצל, דרך תלאות, ידע נרכש, חוויות חיים, כל האירועים המשפיעים עלינו. לעיתים מרכיבים אותנו אלמנטים ברורים ומובהקים אבל גם האינדיבידואל עצמו הוא חלק מקולקטיב, פיסה חיונית לפאזל המכלול ההגיוני והקוהרנטי.

לדידה של ג'רלדין קאריו, שעבודתה מתמקדת בעיקר בזיכרון, בסימנים ובעקבות שאנו מותירים אחרינו, ברשמים שהוטבעו בנו, העיסוק במקריות ובביטוייה מאפשר לנו לחיות טוב יותר, מכיוון שהאירועים המשפיעים עלינו, להם לעיתים אנו מניחים לחמוק מבלי לאמוד את כובד מטענם, מאפשרים לנו לצמוח ולקבל את חלקי האור והחושך השוכנים בכל אחד מאיתנו. המקריות ההכרחית היא הזמנה, ג'רלדין קאריו מזמינה את הצופה להתבוננות משל עצמו, לתהייה אישית אודות עצמו ומרכיביו, זהותו, עתידו, שאיפותיו המאפשרים לו להגביה עוף.

ג'רלדין קאריו נולדה במקרה בפריז בין השנים 1897-1977. חייה אופקיים, היא מתמחה בכלום ומתעניינת בכל, היא בעלת תואר במנהל עסקים, למדה משפטים ופסיכולוגיה קודם שפנתה לעבודתה האמנותית בה הזיכרון והחיים תופסים מקום מרכזי. היא בת למשפחה יהודית ציונית שמוצאה בארבע פינות אירופה. זאת הפעם הראשונה שג'רלדין קאריו מציגה בישראל. "זה היה הגיוני וזה היה חסר", מספרת ג'רלדין קאריו, "יש לי קשר חזק מאוד עם ישראל, להציג כאן זו שמחה עצומה. אני צרפתיה במאה אחוז. יהודייה במאה אחוז. ציונית במאה אחוז".

להרשמה

"המקריות ההכרחית"
תערוכה של ג'רלדין קאריו

מיום חמישי, 8 ביוני 2023
אזור הקבלה של המכון הצרפתי של תל אביב | שדרות רוטשילד 7 תל אביב
פתיחה ביום חמישי, 8 ביוני בשעה 19:30 (כניסה חופשית)

שעות פתיחת הגלריה:

ראשון עד חמישי: 9:00 עד 18:00.
שישי: 9:00 עד 13:00.