הסדנה הבינלאומית אנסי-ירושלים, מהדורה 2 – הפתיחה והנבחרים

קולנוע

הסדנה הבינלאומית אנסי-ירושלים, מהדורה 2 – הפתיחה והנבחרים


ביוזמת המכון הצרפתי בישראל, השוק הבינלאומי של פסטיבל סרטי האנימציה באנסי (MIFA) והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, ובשיתוף עם המחלקה לאנימציה בבית הספר לאמנות בצלאל בירושלים, אנו מכריזים על פתיחת הסדנה Annecy international workshop – Jérusalem #2, שתחל בדצמבר 2020.

מטרת הסדנה היא ללוות את דור הישראלי הצעיר בתחום האנימציה בדרכו אל שוק ההפקה הבינלאומי. שלושה מנטורים צרפתים – סבסטיאן טאבל, סופי קארון ודלפין ניקוליני ינחו את הסדנה. במשך 7 ימים, שמונה משתתפים יתרכזו בעבודה על הסטוריטלינג, סטוריבורדינג והפיצ'ינג: מתוך קבוצה זו יבחרו ארבעה שישתתפו באירוע הפיצ'ינג הרשמי MIFA Pitch 2021, שמתקיים במסגרת פסטיבל סרטי האנימציה אנסי.

מהדורת הסדנה השניה – כהמשך ישיר לסדנה הראשונה שהתקיימה בינואר 2020 – הינה מעמיקה ונרחבת יותר, והיא כוללת:
קואוצ'ינג יצירתי של שלושת המנטורים הצרפתים לשמונת הפרויקטים הישראליים הנבחרים, בתאריכים 15-18 לדצמבר 2020.
תהליך ליווי סביב לאירוע הפיצ'ינג שבתומו יבחרו ארבעת הפרויקטים שיוצגו בפסטיבל אנסי, בתאריכים 7-15 בינואר 2021.
• תהליך ליווי של הפרויקטים הנבחרים בפגישות החודשיות עם המנטורים.
• פרזנטציה של הפרויקטים בפסטיבל אנסי, במסגרת אירוע הפוקוס על ירושלים שיתקיים בשוק MIFA אנסי. שוק MIFA נחשב היום לאחד מהפלטפורמות הטובות ביותר לקידום הפקת סרטי אנימציה בינלאומיים.

שלושת המנטורים הצרפתים הם:

סדנה זו עונה על רצונו של המכון הצרפתי בישראל להעמיק את מעורבותו בתחום האנימציה. ישראל נבחרה להיות אחת מ-37 המדינות שותפות לצרפת בתחום תעשיות התרבות והיצירה. כמו בענפי הסדרות והמציאות המדומה, גם ענף האנימציה נבחר על-מנת לקדם את שיתוף הפעולה בין אנשי המקצוע הצרפתים והישראלים. האנימציה הצרפתית נחשבת לאחת המובילות בענף האנימציה העולמי. בשנת 2019, ייצוא האנימציה הצרפתית הכניס סכום שיא של 77.4 מיליון יורו (91.3 מיליון דולר), שיפור של 12% משנת 2018 . 295 שעות אנימציה הופקו בשנת 2019 .

שיתופי הפעולה הצרפתי-ישראלים מסתברים כמשלימים ומבטיחים עוד שיתופי פעולה רבים כאלה בעתיד.

המשתתפים בסדנה נבחרו על ידי קרן ירושלים לקולנוע, בשיתוף עם המחלקה לאנימציה בבית הספר לאמנות בצלאל בירושלים אשר בוחרים בתלמידים המבטיחים ביותר או בבוגרים צעירים של הקורס.

שמונת הפרויקטים המשתתפים במהדורה השנייה של סדנה זו הם כדלקמן:

 “The End”, Anan Gibson
”Kudulush”, Hadas Almagor
 “The Pit”, Stav Levi
 2:51, Moria Koren
 “The Cat watch”, Maxim Ronkin
 “Nothing Special”, Efrat Berger
 “That bitch, Korky”, Aya Honig & Raz Sonnenfeld
 “Tales of Jewish Pirates”, Amit Gicelter & Liron Narunsky

ביום רביעי ה-20 בינואר 2021 התקיימה חשיפת  הפיצ'ינג של הפרוייקטים בנוכחות שגריר צרפת בישראל, אריק דנון; מיקאל מרין, מנכ"ל CITIA  – פסטיבל הסרטים אנסי ו-MIFA; ורוניק אנקרנז, מנהלת MIFA; ; יורם הוניג,  מנהל המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים; תמי ברנשטיין, מנהלת המחלקה לאמנויות המסך, בצלאל; סטפני ראבורדן, נספחת לענייני קולנוע, טלוויזיה ורדיו; אן-סולן לאה, ממונה על פרויקטים תרבותיים ואודיו-ויזואליים; וגם שלושת המנטורים הצרפתים – סבסטיאן טאבל, סופי קארון ודלפין ניקוליני.

שלושת המנטורים הצרפתים יפקחו על חמשת הפרויקטים שנבחרו, על מנת להכין אותם בצורה הטובה ביותר לפיצ'ינג הרשמי באנסי « Spotlight on Jérusalem » שיתקיים בתחילת יוני 2021.

הפרויקטים שנבחרו הם:

 “The Pit”, Stav Levi
“The End”, Anan Gibson
 “Sleeping Ass Beauty”, Hadas Almagor
 “That bitch, Korky”, Aya Honig & Raz Sonnenfeld
 

פרויקטים אלה יזכו לתהליך הכנה צמוד בהנחיית שלושת המנטורים הצרפתים.

חבר השופטים בחר גם בפרויקט חמישי וציין אותו לשבח. המדובר בפרויקט האנימציה "2:51" של מוריה קורן. הפרויקט המתקדם אינו זקוק לליווי המנטורים אבל יוצג כמו האחרים בשוק הבינלאומי לסרטי אנימציה MIFA.