הקרנת הסרט "החקירה" מאת ארז פרי

קולנוע

קןלנוע
הקרנת הסרט "החקירה" מאת ארז פרי
ולאחריה מפגש עם הבמאי
אירוע ביוזמת המכון הצרפתי לרגל יום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה.
יום חמישי, 26 בינואר בשעה 19:30.
המכון הצרפתי בתל אביב | שדרות רוטשילד 7


המכון הצרפתי בישראל מארח את ארז פרי – במאי ומורה במכללת ספיר – להקרנת סרטו "החקירה" ולאחריה מפגש-דיון באנגלית סביב סרטו. הסרט מגולל את החקירה שניהל אלברט, שופט חוקר פולני צעיר, מול מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ רודולף פרנץ פרדיננד הס, האיש שהוציא אל הפועל את תוכנית הרצח ההמוני היעילה ביותר אי-פעם, תוכנית שגבתה את חייהם של יותר מ-1.1 מיליון בני אדם. הסרט מבוסס על זיכרונות שכתב הס בכלא הפולני לפני הוצאתו להורג.

ארז פרי, תוהה ומבקש להבין כיצד אדם רגיל כמו רודולף הס עשוי להידרדר במדרון הרשע בלי אמפתיה או אנושיות? בקריאה ביומנו של הס, מוצא את עצמו פרי מרותק לדמותו של הס וצולל דרכה אל האימה של מנגנון ההשמדה הנאצי. הסרט מציג את תשובותיו של הס כפי שנכתבו על-ידו ביומנו, לשאלות שהושמו בפיו של השופט-החוקר הפולני אלברט. התשובות מאלצות את הצופה להרהר בחולשות האנושיות העלולות לגרור אותו לפעולות אלימות, בלתי אנושיות. הצצה אל החלק האפל שבתוכנו, בלי להסיט מבט, על מנת שהאימה לא תחזור על עצמה.

ד״ר ארז פרי הוא במאי, אוצר וחוקר קולנוע. מרצה בכיר בבית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללת ספיר. בין השנים 2014-2017 שימש כראש החוג לתואר ראשון בקולנוע בבית הספר.
עוסק בחקר ייצוג השואה בקולנוע והציג מספר הרצאות בתחום בארץ ובעולם. ב-2020 יצא ספרו ״הקולנוע ומנגנון ההשמדה הנאצי״ בהוצאת רסלינג.
סרטו השני ״רחוב חד-סטרי״ – מסה קולנועית בהשפעת כתיבתו של ולטר בנימין, הוקרן בבכורה ב-2021 בפסטיבל דוקאביב.
בין השנים 2006-2019 היה האוצר של פסטיבל קולנוע דרום בשדרות. אצר מספר רטרוספקטיבות בינלאומיות חשובות לבמאים עכשוויים מהארץ ומהעולם. עורכו של כתב העת 'קולנוע דרום' היוצא מדי שנה בהוצאת מכללת ספיר ורסלינג.

המכון הצרפתי מציע גם, במסגרת יום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה, מפגש (בצרפתית) עם הפסיכיאטר והסופר מישל גראנק סביב ספרו "המסע הגדול" – מחווה למבטא האידישאי, דרך סיפורו של סבו שגורש למחנה מיידנק ובהמשך לאושוויץ, וסיפור הוריו שלחמו בשורות הרזיסטנס בליון בזמן מלחמת העולם השניה.

להרשמה

הקרנת הסרט "החקירה" מאת ארז פרי
ולאחריה מפגש עם הבמאי
אירוע ביוזמת המכון הצרפתי לרגל יום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה.
יום חמישי, 26 בינואר בשעה 19:30.
המכון הצרפתי בתל אביב | שדרות רוטשילד 7

סרט בגרמנית ובפולנית, כתוביות באנגלית וצרפתית (שני חדרי הקרנה בהתאם לשפת הכתוביות הנבחרת)
מפגש-דיון באנגלית לאחר ההקרנה


כניסה חופשית
הזמנה מראש חובה און ליין