זומו מס' 6 נהריה: "מפעל החיים"

אמנות פלסטית

/ תערוכה
זומו מס' 6 נהריה: "מפעל החיים"
מ-13 במאי עד 2 ביולי 2022
מפעל זוגלובק | הגעתון 8, נהריה


המכון הצרפתי בישראל שמח לבשר על שיתוף פעולה ראשון עם עמותת זומו לקראת המהדורה ה-6 לתערוכה המונומנטלית שהעמותה מארגנת במרחב האורבני מה-13 במאי ועד ל-2 ביולי בנהריה בנושא מפעל חיים. התערוכה תציג עבודות של כ-50 אמנים מובילים מהארץ ומהעולם, ביניהם האמנית הצרפתיה מריאן וילייר שנבחרה כדי להציג יצירה אורבנית ייעודית לתערוכה. 

זומו הוא המוזיאון הנייד הראשון בישראל ומטרתו היא להציג תערוכות בלב המרחב הציבורי, בפאתי הערים הגדולות, במקומות חדשים או מפתיעים מתוך רצון לאפשר לאוכלוסיות מקומיות גישה לאמנות. יצירת קשר אמיץ בין הציבור לבין יצירותיהם של האמנים המוצגים היא הבסיס הרעיוני של פרויקט זומו. למהדורה השישית הוזמנו כחמישים יצירות של אמנים ישראלים כגון סיגלית לנדאו, גבי קריכלי, יצחק דה לנגה, לאה ניקל ואחרים והם יוצגו בחללי חברת שימורי הבשר והנקניקיות שהוצאו מכלל שימוש. בחלל המוזר, בו שוכנים חדרי ייצור ענקיים לצד מקררים עצומים, יוצרים מרכיבי התעשייה, המכניקה והפונקציונליות של המפעל כעין מתח או ניגוד ליצירתיות ולחופש שניבטים מתוך העבודות המוצגות בחללים העצומים הללו.

על האמנית הצרפתייה מריאן וילר
מריאן וילייר נולדה בשנת 1989 בננסי, צרפת, שם היא חיה ועובדת. היא למדה אמנות ותיאוריה ביקורתית – שני מאסטרים – תחילה ב-ENSAD בננסי (2012) ולאחר מכן ב-HEAD בז'נבה (2014). היא זכתה בפרס ג'יאני מוטי (2014). היא השתתפה בתערוכות אמנות רבות במהלך תקופות רזידנסי במרוקו (2016), טייוואן (2019), לוקסמבורג (2019), טורקיה (2020), שוויץ ובערים שונות בצרפת (גרנובל, ננסי, שטרסבורג, פריז, ריימס וכו'. ). היא זכתה בארבעה מענקי יצירה משנת 2016. כיום היא עובדת בשיתוף עם ארגונים שונים כגון ה-LPO (הליגה להגנת הציפורים), מארגנת פרויקטים של מעורבות מקומית עם אוכלוסיות המקום ומציעה סדנאות.

הודות לתמיכת קרן התרבות הצרפתית-גרמנית, המכון הצרפתי בישראל ושגרירות גרמניה בישראל, הוזמנו לראשונה גם אמנים זרים להשתתף בתערוכה וייצרו לרגל המאורע יצירה בו במקום. המכון הצרפתי תמך גם בתהליך בחירת האמנים בכך שאפשר למייסדת עמותת זומו, מילנה גריצין-אדירם, לפגוש בצרפת אמנים ואנשי מקצוע במהלך הפסטיבל לאמנות חזותית פריז-בורדו שהתקיים כחלק מאירועי ה-FIAC בשנת 2021. האמנית הצרפתייה מריאן וילר השוהה בישראל ושעבודתה מתמקדת באמנות בהקשר חברתי נבחרה להציג בתערוכה, כמו גם האמנית הגרמנייה מישל פאגל.

במסגרת התערוכה, פותחת זומו את שעריה גם לתלמידי בתי הספר בעיר ובסביבה על מנת לעורר מודעות בקרב הקהל הצעיר ולקרב אותם אל האמנות עכשווית בעזרת סדנאות והיא תציע להם סדנאות וכיתות אמן מגוונות.

אחרי ירוחם, ערד, חצור הגלילית, קריית ים ולוד, זומו נכנסת, ובאופן מונומנטלי, אל העיר נהריה. קבוצת זומו, המורכבת מיוצרים, אוצרים, אוצרים, אמנים, מחנכים ומפיקים, מגדירה את פרויקט זומו כהתקנה של תחנות דיאלוג יצירתיות ברחבי ישראל. פרויקט זה עומד בקנה אחד עם מטרת העל "תעשייה יצירתית ותרבותית" ושל פרויקט "יחד בעיר" הפועלים כבר שנתיים במסגרת המכון הצרפתי ששם לו למטרה ליצור מרחב של מחשבה סביב נושאי האורבניות, עיירות הפריפריה והחיים המשותפים.

מייסדת ואוצרת ראשית: מילנה גיצין אדירם | אוצרים: שועה בן ארי ושחר בן נון | עיצוב: טל ארז, עמית פורטמן, אלון שריד | קהילה וחינוך: עדי שחם, סתיו אבן זהב, מאיה פרת | תקשורת: אריאל אדירם | הפקה: יאיר (יאיא) מילאנוב | גיוס כספים: מוטי וולף | יו"ר הדירקטוריון: רונית רייכמן.

להרשמה

זומו מס' 6 נהריה: "מפעל החיים"
מ-13 במאי עד 2 ביולי 2022
מפעל זוגלובק | הגעתון 8, נהריה
כניסה חופשית