ימי הפרנקופוניה בישראל 2022

פרנקופוניה

ימי הפרנקופוניה בישראל 2022
1-29 במרץ 2022
שגרירות צרפת בישראל, המכון הצרפתי בישראל, שגרירויות בלגיה, בולגריה, קמרון, קנדה, קפריסין, חוף השנהב, יוון, אירלנד, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רומניה, וייטנאם ושוויץ


שגרירות צרפת בישראל, המכון הצרפתי בישראל, שגרירויות בלגיה, בולגריה, קמרון, קנדה, קפריסין, חוף השנהב, יוון, אירלנד, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רומניה, וייטנאם ושוויץ, שמחים להזמינכם לימי הפרנקופוניה שייערכו בתאריכים 1-29 במרץ 2022.

חודש הפרנקופוניה שם לו למטרה לקדם את השפה הצרפתית בישראל ובמהלכו יתקיימו אירועים רבים. כמעט 300 מיליון אנשים ברחבי העולם חולקים את השפה הצרפתית: שפה עשירה, המדוברת ב -5 יבשות, שפה של סולידריות המביאה לידי ביטוי מגוון של תרבויות. לאחר מהדורת שנת 2021 שהתקיימה כולה באופן מקוון, אירועי הפרנקופוניה חוזרים עם סדרה של אירועים שיאפשרו לנו לשוב ולהתראות ולחגוג את ערכינו המשותפים: הקשבה, פתיחות לעולם, הומניזם, חיים בצוותא וסולידריות.

התכנית

1-8 במרץ 2022 – פסטיבל הקולנוע הפרנקופוני
בתי הסינמטק בירושלים ובחולון / כניסה בתשלום
בתי הסינמטק בירושלים ובחולון מציגים פסטיבל קולנוע פרנקופוני בתאריכים 1-8 למרץ 2022: סרטי הסנימטק והמורשת הקולנועית של השגרירויות השותפות יוצגו בגרסת המקור בליווי כתוביות בעברית ובאנגלית, הזדמנות לקהל הישראלי לשוב ולהיחשף לקולנוע הנוצר במדינות הפרנקופוניות.


הסרטים בתכניה:
צרפת/ "הדברים שאנו אומרים, הדברים שאנו עושים" , עמנואל מורה, 2020
קנדה/ "גשם של ציפורים", לואיז ארשמבול, 2019
אירלנד/ " Wildfire", קאתי בראדי, 2020
בלגיה/ "Playground", לאורה וונדל, 2021
שוויץ/ " Azor", אנדראס פונטנה, 2021
רומניה/ "מיקאדו" , עמנואל פרבו, 2021
בולגריה/ "מכתבים מאנטרטיקה" (Letters from Antartica), סטניסלב דונצ'ב, 2019
יוון/ "אפטיה" (Eftyhia), אנג'לוס פרנציס, 2019

יום שישי 4 במרץ, 10:00-12:00 – ההכתבה הפרנקופונית הגדולה
באודיטוריום של המכון הצרפתי בתל אביב / כניסה חופשית בהרשמה מראש
אנו זוכרים בנוסטלגיה את ההכתבות של ימי ילדותנו, עת היינו מרוכזים מעל דפי העבודה… היום, בתקופת העידן הדיגיטלי, הרשתות החברתיות ומחוללי התרגום האקראי, מה נותר מהידיעות שלנו בנוגע לאיות, הטיה ודקדוק נכון? המכון הצרפתי מזמין אתכם להכתבה הגדולה כדי שתוכלו לבחון את ידיעותיכם וגם לזכות בשלל מתנות.

– 10:00: הכתבה לפרנקופילים (למשתתפים אוהבי השפה הצרפתית שפה זרה – בהעדפה לרמה 1B לפחות)
– 11:00: הכתבה לפרנקופונים (למשתתפים צרפתית שפת אם)
ההכתבה הפרנקופונית הגדולה
יום שישי 4 במרץ, מ-10:00 עד 12:00
הרשמה חובה לפני ה-1 במרץ 2022.
לזוכים יחולקו פרסים מטעם שגרירויות המדינות הפרנקופוניות בישראל והשותפים של האירוע.

יום שישי 18 במרץ, 11:00-13:30 – חג הפרנקופוניה
המכון הצרפתי בתל אביב / כניסה חופשית בהרשמה מוקדמת
המכון הצרפתי בתל אביב חוגג את הפרנקופוניה יחד עם 12 השגרירויות הפרנקופוניות השותפות באירוע מהנה המאורגן על גג המכון בשדרות רוטשילד 7 בתל אביב.
בתוכנית: גסטרונומיה ומנות מיוחדות של כל אחת מהמדינות, המלצות ספרות בדוכני חנויות הספרים הפרנקופוניות, פורום ענק של לימודים פרנקופונים עם קמפוס פרנס ישראל, מידע והמלצות על קורסי בצרפתית ותעודות במכון הצרפתי, עמדת מידע בכל הנוגע ללימודים בצרפת ובמדינות פרנקופוניות בשיתוף קמפוס צרפת  וכן מידע על ההסמכות והקורסים בצרפתית המוצעים במכון הצרפתי בישראל' הגרלה עם שלל פרסים, ובליווי מוזיקה מגוונת בשפות שונות.

אירועי ימי הפרנקופוניה מאורגנים בשיתוף עם בתי הסינמטק בירושלים ובחולון, קמפוס פרנס ישראל, הפלטפורמה IF CINEMA, לה קלוזרי, מדיאטק המכון הצרפתי בתל אביב, TV5MONDE, מייזון קייזר, ל'אוקסיטן, המעדניה בנווה צדק ;MAISONS DES LANGUES, HACHETTE FLE ואוניברסיטת תל אביב ובר-אילן.

להרשמה

1-8 במרץ 2022 – פסטיבל הקולנוע הפרנקופוני
בתי הסינמטק בירושלים ובחולון / כניסה בתשלום

יום שישי 4 במרץ, 10:00-12:00 – ההכתבה הפרנקופונית הגדולה
באודיטוריום של המכון הצרפתי בתל אביב / כניסה חופשית בהרשמה מראש

יום שישי 18 במרץ, 11:00-13:30 – חג הפרנקופוניה
המכון הצרפתי בתל אביב / כניסה חופשית בהרשמה מוקדמת