לואיז מזל: היסטוריה של פיל וגיבורים אחרים

תערוכה

/ תערוכה
לואיז מזל: היסטוריה של פיל וגיבורים אחרים
תערוכה ביוזמת המכון הצרפתי בישראל במסגרת שבוע האיור בתל אביב
מ-18 בנובמבר עד 3 בדצמבר 2021
מבואת המכון הצרפתי בתל אביב
>> יום חמישי 18 בנובמבר, 22:00-19:00: השקה 
>> יום שישי 19 בנובמבר, 11:00-13:00: הקראה בצרפתית ומפגש חתימה 
מבואת המכון הצרפתי בתל אביב


במסגרת שבוע האיור ה-8 בתל אביב המאורגן בחסות עיריית תל אביב, בניהול האוצר יובל סער (מגזין פורטפוליו), מארח המכון הצרפתי בישראל את לואיז מזל, סופרת ומאיירת ספרי ילדים. התערוכה מיועדת הן למבוגרים והן לילדים. במסגרת שבוע האיור תקיים לואיז מזל גם ארבע סדנאות עם תלמידי בית הספר ע"ש מארק שאגאל בתל אביב, סדנאות מוקדמות לביקור בתערוכה עם הילדים. התערוכה שמציע המכון הצרפתי מיועדת הן למבוגרים והן לילדים. מפגש הקראה בצרפתית לילדים ולאחריו מפגש חתימות יתקיים במכון הצרפתי בתל אביב ביום שישי ה-19.11.

לואיז הפועלת הן כסופרת והן כמאיירת חושפת בתערוכה זו לעיני המבקרים את כל השלבים בתהליך התפתחותו של ספר ילדים: דפי רישום ושרטוטים מוצגים בצורתם הגולמית, מצביעים על כל מרכיבי הספר ומובילים אותנו אל לב התהליך היצירתי של הסופרת/מאיירת. בדמיונה של לואיז שולט יקום פואטי ורגיש, הוא מאופיין בקווי עיפרון בהירים וצבעי פסטל המעוררים השתהות ברמת השליטה בהם ובדיוקם.

לואיז נולדה בפריז בשנת 1987 וחולקת את זמנה בין תל אביב לפריז. היא למדה אמנות וספרות, ולאחר מכן איור בבית הספר הגבוה אקול סן-לוק בבריסל. לאחר לימודיה פיתחה סדרת ספרים בשם רולאן לֶלֶפֶן, (רולאן לֶלֶפֶן מציג את עצמו, רולאן לֶלֶפֶן קורא, רולאן לֶלֶפֶן בשלג, רולאן לֶלֶפֶן מתחפש, רולאן ללפן האמן…). רולאן גיבור סדרת ספרי ההרפתקאות נחשף בשלל אירועים יומיומיים: תרגול יוגה, קריאה, סקי, ניגון בחצוצרה ומשחקי קסמים. אלטר אגו אמיתי של המאיירת, הפילפילון הקטן אף הופך לאמן אורח בוילה מדיסיס בספר שיצא בשנת 2020. במקביל לעבודתה האישית לואיז גם מאיירת ספרי ילדים של אחרים (Les Nouvelles Aventures de Cookie מאת מרטין לאפון, La tour penchée de la Vermondie מאת פייר פנלאק ועוד…). היא מנחה כמו כן סדנאות יצירה לילדים ומשתפת פעולה בפרויקטים של הצגות תיאטרון, מו"לות ואינטרנט.

 

להרשמה

לואיז מזל: היסטוריה של פיל וגיבורים אחרים
מ-18 בנובמבר עד 3 בדצמבר 2021
מבואת המכון הצרפתי בתל אביב

יום חמישי 18 בנובמבר, 19:00-10:00: השקה (כניסה חופשית)
יום שישי 19 בנובמבר, 11:00-13:00: הקראה בצרפתית ומפגש חתימה (הרשמה מראש חובה)