נואה סולייה | ממלכת הצללים – סינייה בלאן (שלט לבן)

מחול

ממלכת הצללים – סינייה בלאן (שלט לבן)
נואה סולייה / המרכז הלאומי למחול עכשווי, אנז'ה
יום שלישי 25 ביולי 2023 בשעה 20:30
מרכז סוזן דלל


המכון הצרפתי בישראל שותף לפסטיבל "תל אביב דאנס 2023", שיתקיים במרכז סוזן דלל בתל אביב בין ה-8 ביולי עד ה-3 באוגוסט. המכון מעניק תמיכה להשתתפותו של הרקדן הצרפתי ונסן שאייה, שהיה סולן ראשי בבלט האופרה של פריז ושירקוד במחול "ממלכת הצללים" ו-"סינייה בלאן".

ממלכת הצללים הוא הקטע המפורסם ביותר מתוך לה באיאדר, יצירת הבלט הידועה של מאריוס פטיפה. נואה סולייה משתמש בה כבסיס לחקור את אי-ההלימה הפואטית של המחול ושל תנועות יומיומיות. הוא עושה זאת בחברת ונסן שאייה, שהיה סולן ראשי בבלט האופרה של פריז. בהמשך, בסינייה בלאן (שלט לבן), סולייה מרחיב את הגישה הניסיונית שלו כדי לבחון את אוצר המילים של פנטומימת בלט ואת המסרים העוברים, תכופות מרובים וסותרים, בין מה שאנחנו שומעים ומה שאנחנו רואים.

נואה סולייה הוא רקדן וכוריאוגרף צרפתי. עבודותיו חוקרות את תחומי הכוריאוגרפיה והמחול בסביבות שונות ובהן הבמה וחלל המוזיאון ודרך מחשבה תיאטרלית. מאז 2020, הוא ניהל את המרכז הלאומי למחול עכשווי, אנז'ה, מוסד ייחודי המשמש כמרכז ליצירה כוריאוגרפית ובית ספר גבוה למחול עכשווי.
ונסן שאייה היה סולן ראשי בבלט האופרה של פריז. ב-1995, הצטרף לבית הספר של בלט האופרה של פריז וב-2002, הצטרף כרקדן לאופרה הלאומית של פריז. בשנת 2009, קודם להיות הסולן, תפקיד אותו אייש עד 2019, ובמסגרתו ביצע תפקידים ראשיים מתוך הבלטים הגדולים של הרפרטואר הקלאסי וייחד את עצמו בזכות הפרשנויות שלו לתפקידי אופי.

להרשמה

ממלכת הצללים – סינייה בלאן (שלט לבן)
נואה סולייה / המרכז הלאומי למחול עכשווי, אנז'ה
יום שלישי 25 ביולי 2023 בשעה 20:30
מרכז סוזן דלל

20% הנחה לחברים של המכון הצרפתי "ממלכת הצללים – סינייה בלאן" עם הקוד: 2020
20% הנחה לחברים של המכון הצרפתי לכל ההופעות של "תל אביב דאנס 2023" עם הקוד: 2023