לוינס אחרי המלחמה: אל עבר האחר

דיונים

לוינס אחרי המלחמה: אל עבר האחר
הסמינר מאורגן על ידי המכון הצרפי בישראל והקולג' הבינלאומי לפילוסופיה בפריז
שלושה מפגשים בהנחיית ד”ר ז’ואל הנסל
בימי חמישי ה-22/4/21 ו-3/6/21
באמצעות תוכנת ZOOM


 ״הכל השתנה במזרח, הכל השתנה ביהדות, הכל השתנה בעולם״: כך תיאר לוינס את המהפך שהתחולל אחרי המלחמה והשואה. בד בבד חלה תפנית משמעותית בדרכו הפילוסופית, בתפיסתו את היהדות ובעמדתו כלפי הציונות.
במסגרת סדרת הרצאות זו נתמקד במהלך שבעקבותיו גיבש לוינס את האתיקה שהפכה אותו לאחד מגדולי הפילוסופים של המאה ה-20. נדון גם בהפיכתו לדמות מרכזית בתחיית ההגות היהודית בצרפת לאחר השואה.

מפגש ראשון:
אל עבר האחר
יום חמישי 22 באפריל, 19:30

מפגש שני:
״אסכולת פריז״: עמנואל לוינס, ליאון אשכנזי ואנדרה נהר
יום חמישי 3 ביוני, 19:30

עמנואל לוינס (1906–1995), מגדולי הפילוסופים של זמננו, נודע ברחבי תבל בשל יצירתו הייחודית היונקת הן מן המסורת הפילוסופית המערבית והן מן המקורות היהודיים-התלמודיים. משנתו הפילוסופית המתמקדת באתיקה וביחסים עם “האחר” נוגעת בתחומים רבים ומגוונים ובינהם הפוליטיקה והצדק החברתי. מחשובי חיבוריו הפילוסופים וכתביו היהודים תורגמו לעברית ונלמדים בארץ בחוגי האקדמיה ובקהל הרחב.

ד”ר ז’ואל הנסל היא מנהלת תכנית מחקר  ב-Collège international de philosophie Paris. בוגרת Ecole Normale Supérieure ואוניברסיטת La Sorbonne . היא חוקרת את הפילוסופיה הצרפתית במאה ה-20 ואת ההגות היהודית המודרנית ממשה חיים לוצאטו (רמח”ל) עד עמנואל לוינס. רכזת של שלשה הכנסים הבינלאומים על לוינס שנערכו באוניברסיטה העברית ב-2002, 2003 ו2006. יושבת ראש מרכז ראיסה ועמנואל לוינס בירושלים וממייסדי Société internationale de recherches Emmanuel Levinas (Paris) וNorth American Levinas Society (USA). עורכת מדעית של שלושה ספרים של לוינס שראו אור בעברית. בין פרסומיה: לוינס בירושלים. פרשנויות פילוסופיות ופרספקטיבות דתיות (עורכת), הוצאת מאגנס, 2007; Vladimir Jankélévitch. Une philosophie du charme, Paris, Manucius, 2012.

להרשמה

לוינס אחרי המלחמה: אל עבר האחר
בימי חמישי ה-22/4/21 ו-3/6/21
באמצעות תוכנת ZOOM

המפגשים בעברית
המפגשים ללא תשלום