פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 חיפה

קולנוע

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 בחיפה
בנוכחות הבמאית והשחקנית הצרפתייה מייוון, היא תציג את סרטה האחרון "ז'אן דו בארי" שהוקרן בערב הפתיחה של הפסטיבל
לא פחות מ-14 סרטים צרפתיים וקו-פרודוקציות עם צרפת בתוכניה של הפסטיבל
מ-28 בספטמבר עד 7 באוקטובר 2023
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה


המכון הצרפתי בישראל שותף לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 בחיפה המארח השנה את הבמאית והחשקנית מייוון. הבמאית, אליה תתלווה השחקנית מארין בוקה, תציג בפסטיבל את סרטה האחרון "ז'אן דו בארי" שהוצג בפתיחת פסטיבל קאן האחרון. עד 7 באוקטובר יוכל הציבור הישראלי לצפות בלא פחות מאשר 14 סרטים צרפתיים או קו-פרודוקציות עם צרפת שנבחרו לתוכניית פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 בחיפה, בתמיכתו של המכון הצרפתי בישראל. הסרטים מוצגים באופן בלעדי בפסטיבל וחלקם, המתעתדים לצאת בקרוב בישראל, בהקרנה מוקדמת.

בין הסרטים שיוצגו סרטה המדובר של הבמאית מייוון, "ז'אן דו בארי", המספר את אהבתם ממבט ראשון של המלך לואי ה-15 והקורטיזנה ז'אן דו בארי, אהבה שמעוררת את זעם החצר המלכותית. בתוכניה גם הסרט "אנטומיה של נפילה" של הבמאית ז'וסטין טרייה, זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון. סרט נוסף שעורר עניין בפסטיבל קאן הוא סרטו של הבמאי טראן אן הונג, "הקדירה", שאף זכה בפרס הבימוי. הסרט ישמח ככל הנראה את חובבי ז'אנר סרטי האוכל בשל סצינת הכנת הפוט-או-פו על ידי ג'ולייט בינוש ובנואה מג'ימל.

מומלץ לצפייה גם סרטו החדש של פרנסוא אוזון, "הפשע שלי", בו מופיעה השחקנית נדיה טרסקוביץ', שלקחה חלק בקאסט של הסדרה הצרפתית-ישראלית "דיבוקים" עם השחקן ראדה קטב, ואף זכתה בפרס סזאר לשחקנית עולה לשנת 023, על הופעתה בסרט "Les Amandiers" של הבמאית ולריה ברוני-טדסקי.
הפסטיבל יציג גם סרטים צרפתיים שיצאו לאחרונה להפצה בצרפת וזכו לתשומת לב מיוחדת בפסטיבל קאן האחרון. נציין שניים מהם: "תיק גולדמן" מאת סדריק קאהן, וסרטו של מישל גונדרי, "ספר הפתרונות" עם פייר ניני ובלאנש גרדן, שיוצא לאקרנים בצרפת במהלך חודש ספטמבר.

עוד בתוכניה, סרטה של לאה פנר "המיילדות" המגולל את חיי היומיום של מחלקת יולדות בקריסה. והסרט התיעודי "האויב הגרוע ביותר" של הבמאי האיראני מהראן טאמדון, הנמצא בגלות בצרפת אבל מדמיין את החקירה שיצטרך לעבור אם ינסה לחזור לאיראן. מהראן טאמדון יגיע לישראל להציג את סרטו.

 

להרשמה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 חיפה
מה-28 בספטמבר עד ה-7 באוקטובר 2023
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה


אולמות ההקרנה של פסטיבל הסרטים חיפה:
אולם רפפורט, שד' הנשיא 140, 04-8103471
אודיטוריום חיפה, שד' הנשיא 142, 04-8103471
סינמטק חיפה, שד' הנשיא 142, 04-8103471
בית הכט, שד' הנשיא 138, 04-8353506

קולנוע

האויב הגרוע ביותר
מאת מהראן טמאדון
עם: זאר אמיר אבראהימי

הבמאי מהראן טמאדון הקדיש שנים לתיעוד המשטר האיראני בניסיון למצוא פתח לדיאלוג. כעת, כאשר הוא בגלות בצרפת, הוא פונה לשלושה פליטים ומבקש מהם לעבור לרגע לצד השני, להפוך לחוקרים ולהעביר אותו את אותה חקירה קשה שעברו.

ז'אן דו בארי
מאת מייוון
עם:ג'וני דפ, מייוון, בנג'מין לאוורשה, מלוויל פופו



ז'אן, צעירה שנולדה למשפחה ממעמד נמוך, נחושה בדעתה לטפס בסולם החברתי – והיא לא חוששת להשתמש בקסמה האישי וביופייה על מנת לעשות זאת. היא הופכת לפילגשו של הרוזן דו בארי ועוברת לגור עימו, והוא, בתורו, מחליט להציג אותה למלך לואי ה-15, בניסיון להתקרב לארמון המלוכה ולכסף ולכוח שמתלווים אליו. בשביל ז'אן והמלך – זו אהבה ממבט ראשון. באמצעותה, המלך הנרגן והעייף מגלה מחדש את טעם החיים, והיא במהרה הופכת להיות המועדפת עליו. וכאן פורץ הסקנדל – אף אחד לא רוצה נערה מהרחוב בארמון המלוכה…

אנטומיה של נפילה
מאת ז'וסטין טרייה
עם: סנדרה הולר, סוואן ארלו, סמואל תאיס



סנדרה הולר ("טוני ארדמן"), אחת השחקניות הבולטות באירופה, מגלמת סופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי האפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו.

מיילדות
מאת לאה פנר
עם: חאדיה קויאטה, אלואיז ז'אנז'ו, מרים אחדיו, קוונטן ורנד, טאריק קאריו



לואיז וסופיה, חברות הכי טובות, סיימו סוף סוף חמש שנות הכשרה ומתחילות לעבוד כמיילדות בבית חולים בטולוז. היום הראשון בעבודה שונה מאוד מהלימודים, והשתיים צוללות למערבולת של לידות, מהומה ולחץ רב. החלומות והציפיות שהביאו איתן קורסים לנוכח המציאות ונותר עוד לראות האם המחויבות לייעוד שבחרו – והידידות – ישרדו את הסופה.

הפשע כולו שלי
מאת פרנסואה אוזון
עם:נדיה טרשקביץ, רבקה מאדר, איזבל הופר, פבריס לושיני, אנדרה דוסולייה, דני בון



בפריז של שנות ה-30, שחקנית צעירה, יפהפיה (וגם די חסרת כשרון) בשם מדלן, מואשמת ברצח של מפיק מפורסם. חברתה הטובה פאולין, עורכת דין מתחילה שלא מצליחה למצוא עבודה, מתגייסת לעזור לה, ומדלן מזוכה מאשמה בתואנה של הגנה עצמית. המשפט פותח לה דלתות ועד מהרה הופכת מדלן לכוכבת ואפילו לאיקונה פמיניסטית. אבל לאמת יש נטייה לצאת לאור…

היפרדות
מאת איריס קלטנבק
עם: חפציה הרזי, אלכסיס מנאנטי, נינה מוריס, יונס בוסיף



ללידיה קריירה מצליחה מאוד כמיילדת, אבל חיי האהבה שלה הם אסון. בעודה חווה שברון לב אחרי פרידה, היא מתבקשת ליילד את חברתה הטובה, סאלומה, ולעזור עם התינוקת. יום אחד, בעודה נושאת בזרועותיה את התינוקת של סאלומה, היא נתקלת במילוש, עימו היה לה סטוץ ללילה. בהחלטה של רגע, היא מספרת לו שהתינוקת שלהם ומהר מאד מוצאת עצמה לכודה בתסבוכת שקרים שאין לדעת לאן תוביל.

הקדירה
מאת טראן אן הונג
עם: ז'ולייט בינוש, פייר גגנייר, בנואה מג'ימל



"הקדירה" הוא סיפורה של יוג'יני (ז'ולייט בינוש הנהדרת), טבחית מוכשרת שעבדה במשך 20 שנה בשביל דודין, מאסטר-שף מדופלם ומוערך. כשמערכת היחסים בין השניים הופכת לרומנטית, נדמה שהאוכל של יוג'יני הולך ונהיה אפילו יותר מיוחד ומפתיע. דודין מחליט להנשא לאשה המדהימה הזו, אבל נתקל בבעיה – יוג'יני אוהבת את החופש שלה, ולא מעוניינת להתחתן. הוא מבין שיש רק דרך פעולה אחת – הוא יבשל, במיוחד בשבילה…

תיק גולדמן
מאת סדריק קאהן
עם: אריה וורטאלטר, ארתור הררי, סטפן גראן-טילי, ניקולא בריאנקון



השנה היא 1975 ומשפטו של פייר גולדמן מפלג את דעת הקהל בצרפת. גולדמן, אינטלקטואל שמאלני מיליטנטי, נעצר על פשעים שונים ונאשם ברצח כפול. בעודו טוען לחפותו מאשמה זו ונאבק על חייו, הוא הופך לסמל של השמאל, מה שמקשה עוד יותר על עורך דינו הצעיר, ז'ורז' קיז'מן, להגן עליו.

ספר הפתרונות
מאת מישל גונדרי
עם: פייר ניני, בלאנש גרדין, פרנסואז לברון, סטינג



מארק, במאי נוירוטי וקצת פרנואיד, לא יכול לסבול את מה שהמפיקים שלו עושים לסרטו החדש. עם העורכת הקבועה שלו, הוא מצליח לחטוף את הסרט ולברוח לבית דודתו בכפר הצרפתי – שם הוא מתכנן לסיים את הסרט בתנאים שלו. במקום זה, איכשהו, הוא מצליח להקים תזמורת, להתאהב, לקנות בית ולשפץ אותו, ולכתוב ספר…

אי אדום
מאת רובין קאמפילו
עם: נדיה טרשקייביץ, קים גוטיירז, שארלי ווזל



במדגסקר של תחילת שנות ה-70 חיות כמה משפחות של חיילי קבע באחד הבסיסים הצבאיים האחרונים של צרפת בחו"ל, שריד לקולוניאליזם הצרפתי שנעלם מן העולם. תומא, ילד בן עשר, מושפע ממעלליה של גיבורת ספרי קומיקס נועזת בשם "פנטומט", שהוא מרבה לקרוא, ובהשפעתה בוחן בקפידה את העולם סביבו. בהדרגה, מאחורי החזות הקלילה של חיי הקהילה, הוא מתחיל להבחין במציאות אחרת.

דוג מן
מאת לוק בסון
עם:קיילב לנדרי ג'ונס, ג'וג'ו ט' גיבס, כריסטופר דנהאם, קלמנס שיק, גרייס פלמה



דאגלס (קיילב לנדרי ג'ונס) סבל התעללות כילד ואביו האלים זרק אותו לכלבים. אבל, במקום לתקוף את הילד, הכלבים הגנו עליו והפכו לידידיו הקרובים. המסע להחלמה מטראומות הילדות ומן הפציעות מוביל את דאגלס לדרך לא צפויה, דרך שמאופיינת ביחס המיוחד של דאגלס לחיות.

פוליס
מאת מייוון
עם:קארין ויאר, ז'ואה סטאר, מרינה פואה, מייוון, ריקארדו סקמארצ'ו, עמנואל ברקו



פרד, נאדין ושאר השוטרים ביחידה להגנת ילדים ונוער נחשפים מדי יום לעומס רב של עבודה, רובו מקרים קשים של התעללות, ומשלמים מחיר נפשי כבד. הם גם לא זוכים להכרה על הנטל שהם נושאים. כאשר מגיעה ליחידה צלמת יח"צ בשם מליסה (מייוון) כדי ללוות את השוטרים בעבודתם, היא מפרה את האיזון העדין של היחידה.

חלומות מסוכר
מאת סבסטיאן טולאר
עם: ריאד בלאיש, לובנה אבידר, פסקל לגיטימוס



מאז שהיה ילד קטן, יזיד חלם להיות קונדיטור – חלום שנראה בלתי אפשרי בשביל בן מהגרים ממרוקו שבילדותו עבר בין בית אומנה אחד לשני. ועדיין, חמוש בנחישות, כשרון וכריזמה, הוא נחוש להצליח בעולם האליטיסטי של הבישול והקונדיטוריה בצרפת. כשהוא ימצא את עצמו לצד שפים מדופלמים בעלי שם, במטבחים יוקרתיים מפריז ועד מונקו, ובתחרויות אפייה נוצצות – האם יש לו את מה שצריך?

הממציא
מאת פייר-לוק גראניון, ג'ים קפוביאנקו
עם: סטיבן פריי, דייזי רידלי, מריון קוטיאר, גוטייה באטו, מאט ברי



לאונרדו דה וינצ'י, ממציא עיקש וסקרן חסר גבולות, עוזב את איטליה לטובת חצר המלכות של צרפת, שם הוא חופשי לערוך ניסויים, להמציא מתקנים מעופפים, לדמיין מכונות מופלאות ולחקור את גוף האדם. נסיכה נועזת בשם מרגריט מצטרפת לגאון הגדול (ואולי גם המגושם?) מכולם כשהוא מחפש תשובה לשאלת השאלות: "מהי משמעות החיים"?

להרשמה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 חיפה
מה-28 בספטמבר עד ה-7 באוקטובר 2023
סינמטק חיפה ובמקומות נוספים ברחבי חיפה


אולמות ההקרנה של פסטיבל הסרטים חיפה:
אולם רפפורט, שד' הנשיא 140, 04-8103471
אודיטוריום חיפה, שד' הנשיא 142, 04-8103471
סינמטק חיפה, שד' הנשיא 142, 04-8103471
בית הכט, שד' הנשיא 138, 04-8353506