תערוכה: עניין משפחתי: אליהו אריק בוקובזה

הרצאה

עניין משפחתי: אליהו אריק בוקובזה
תערוכת היחיד של אליהו אריק בוקובזה במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, באר-שבע בתמיכת המכון הצרפתי בישראל.

התערוכה תינעל במאי 2024
מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, העצמאות 60 , באר-שבע


ב-20 בספטמבר תיפתח במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח תערוכה חדשה, "עניין משפחתי", באוצרתה של ד"ר שרון לאור סירק. התערוכה פותחת צוהר להיסטוריה ולתרבות של הקהילה היהודית התוניסאית בסוף המאה ה19- ותחילת המאה ה-20, אגב התמקדות בסיפור האישי של הורי האמן שעברו מתוניסיה לפריז ומשם עלו לישראל. התערוכה מזמינה את המבקרים להיכנס לבית של משפחה יהודית טיפוסית מהעיר תוניס, והיא מתבססת על סיפורים, רסיסי זיכרונות, ממצאים מהשטח וחומרים ארכיוניים מהמורשת המשפחתית של האמן וממורשת הקהילה היהודית של תוניסיה.

מכלול הדמויות והחפצים המוצגים בתערוכה, בונים לנו הצופים, סיור לתוך מרחב פרטי ומדומיין החושף אותנו לרגעים פרטיים ואינטימיים לצד מנהגים ומוסכמות מקובלות מחיי היום יום. הללו משקפים ומדגישים את הייחוד של בני קהילת טוניסיה בתחילת המאה ה-20 , בה שולבו : מאכלים, אופנה, מוסיקה ומנהגים שמשקפים מפגש בין תרבותי משולש בין תרבויות: תוניסיה, צרפת והעולם הציוני היהודי.
בוקובזה לא הסתפק בתערוכת היחיד, ולכן פנה לקהילת יוצאי תוניסיה לתרום לתערוכה חפצים שהובאו מתוניסיה עם עלייתם : בחלק זה מוצגים בגדים, כלי אוכל והגשה, תכשיטים וספרי קודש. כל אלה מציגים את בחירתן של משפחות אחרות בחפצים המספרים סיפורים נוספים מחיי הקהילה.

ביום שבת ה 23.9.2023 בשעה 10:30 יתקיים שיח גלריה בתערוכה בהנחיית דר' שרון לאור-סירק, אוצרת התערוכה עם האמן אליהו אריק בוקובזה. לאחר שיח הגלריה בשעה 11:30 תתקיים הרצאתה של דר' סוניה פולוס בנושא : " מורשת תרבותית של יהודי תוניסיה: מורשת בסכנת הכחדה". דר' פולוס הינה חברה במרכז הלאומי הצרפתי למחקר מדעי – CNRS , ומרצה באוניברסיטת הסורבון, פריז. ההרצאה תתקים באנגלית.

 

להרשמה

"עניין משפחתי": אליהו אריק בוקובזה
התערוכה תינעל במאי 2024
מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

שעות פתיחה:
ב, ג, ה בין 16:00-10:00, ד בין 19:00-12:00, שישי ושבת בין 14:00-10:00,
רח' העצמאות 60, באר שבע | טלפון: 08-6993535