הטעם של צרפת בישראל

גסטרונומיה

/ גסטרונומיה
מהדורה ראשונה, אירועי "הטעם של צרפת"בישראל
אורחי כבוד: שף סטפן פרואה דה וו (כוכב 1 במדריך מישלן) וגיום גומז – שגריר מיוחד לענייני גסטרונומיה צרפתית ברחבי העולם

28 נובמבר עד ה-1 בדצמבר 2021


בעקבות ארוחת הערב Goût de France ("הטעם של צרפת") שהתקיימה במעון השגריר ב-14 באוקטובר האחרון, שגרירות צרפת והמכון הצרפתי שמחים לבשר על סדרת אירועים קולינריים החל מה-28 לנובמבר ועד ה-1 לדצמבר לטובת הקהל הרחב. אירוע שמטרתו התוועדות והתענגות על הגסטרונומיה הצרפתית סביב השף סטפן פרואה דה וו (Stéphane Froidevaux – כוכב 1 במדריך מישלן) שישתתף במספר אירועים קולינריים בישראל. אורח כבוד נוסף לאירוע בדמותו של גיום גומז – שף ראשי בארמון האליזה לשעבר – שמונה על ידי הנשיא עמנואל מקרון להיות שגרירו האישי לענייני גסטרונומיה ברחבי העולם. האירוע יהווה גם הזדמנות לחלוק כבוד לשף הישראלי הידוע שלום קדוש.

בכל שנה הציבור הישראלי מגיע בהמוניו להשתתף באירועי SO FRENCH SO FOOD, שבוע הקולינקיה הצרפתית בישראל שיזמו שגרירות צרפת והמכון הצרפתי לישראל בשנת 2013. השבוע שנחגג בדרך כלל בחודש פברואר לא יכול היה להתקיים בשנת 2021 בשל משבר הבריאות העולמי אולם קשה היה לסיים את השנה מבלי להעניק לציבור הרחב אירוע גדול סביב לגסטרונומיה הצרפתית. "הטעם של צרפת בישראל" (Good France) הוא אירוע קולינרי מיוחד ביוזמת המשרד הצרפתי לענייני חוץ ואירופה בשיתוף עם השף אלן דוקס ששם לו למטרה את קידום הגסטרונומיה, השולחן, ואיכות המוצרים הצרפתיים ברחבי העולם. מאז השקתו לפני 6 שנים הפך האירוע למותג בינלאומי המקדם את המומחיות הצרפתית ואת המורשת הגסטרונומית הצרפתית הייחודית והמגוונת באזורי המדינה השונים. שגרירות צרפת והמכון הצרפתי של ישראל מציעים אפוא סדרת אירועים בישראל תחת המותג Goût de / Good France ("הטעם של צרפת"), בהשתתפות יוצאת דופן של השף סטפן פרואה דה וו (מסעדת Fantin-Latour, כוכב 1 במדריך מישלן ו-4 מצנפות במדריך Gault & Millau).

 

 

"שף סטפן" יתארח במסעדת מסה בתל אביב ב-29 וב-30 בנובמבר: ישתף פעולה עם השף אסף שטרן וירכיב איתו תפריט טעימות ב-4 ידיים. ב-1 בדצמבר יקיים סטפן פרואה דה וו כיתת אמן בבית הספר הקולינרי של השף הישראלי מאיר דנון (השתתפות בהזמנה): הוא יחשוף בפני תלמידי בית הספר סודות של שני מתכונים עליהם מומחיותו. באותו יום ובמסגרת אירועי "הטעם של צרפת" יקרין בית הקולנוע לב את הסרט "דלישס" (« Délicieux ») מאת אריק בנארד. הסרט מספר את סיפורה של המסעדה הראשונה בעולם, זו של פייר מנסרון (הצרפתי!) שהרים את היוזמה ממש בימי הראשונים של המהפכה הצרפתית. בתום ההקרנה השפים סטפן פרואה דה וו ומאיר דנון ידונו בשאלה "למה אנחנו הולכים למסעדה?" (השיחה בצרפתית עם תרגום סימולטני לעברית).

 

צילום: שף אסף שטרן
צילום: שף סטפן פרואה דה וו

 

תודה לשותפים שלנו:

להרשמה

"הטעם של צרפת בישראל"
(
Good France)
28 בנובמבר עד ה-1 בדצמבר 2021

להזמנות במסעדת מסה
ב-29.11 וב-30.11

טל. 03-6856859

הקרנת הסרט "דלישס" 
מאת אריק בנארד

ב-1 בדצמבר 2021 בשעה 21:00
בקולנוע לב תל אביב – לב 1.
תכנית האירוע:
21:00 – קוקטייל
21:20 תחילת הסרט ולאחירו שיח עם השפים
להזמנת כרטיסים